"חידות מתגרדות" בנושא דיאלוגים בחינוך עפ"י ספרו של נמרוד אלוני "דיאלוגים מעצימים בחינוך ההומניסטי" בהוצאת הקיבוץ המאוחד ,2009

גישות שונות לדיאלוג 

דיאלוג בובריאני   דיאלוג בובריאני -לפיתוח רגישות איכפתית, מכבדת ואמפטית ביחסים עם הזולת: לא תפקוד פונקציונלי ומנוכר של המורה כ"פרופסיונל" עם התלמיד כ"לקוח", אלא מפגש של אישיות שלמה ונוכחת של המורה עם אישיות שלמה ונוכחת של התלמיד שיש בה דאגה, העשרה [...] קרא עוד

דיאלוג 5

המורה מהנהן בהקשבה, משקף, חוזר בנועם על חלקי משפט וסיומות בלי לתקן או לבקר , או לשפוט. ומטפח אווירה מכבדת ולא שיפוטית בשיחה. המורה מכין דף דף עבודה לזוג תלמידים ובו שאלות לעיון ולהרחבה ומאפשרת לתלמידים לדון בקול בינם לבין [...] קרא עוד

דיאלוג 4

דעתו של המורה נחשבת בדיוק (ולא יותר) מדעתו של כל תלמיד, ואם המורה רוצה שהתלמידים ישתכנעו מדעתו, עליו להוכיח את צדקתו ע"י דוגמאות שיאוששו את מסקנותיו המורה מלמד בכיתה יצירה ספרותית או פרק בתנ"ך ומעלה שאלות מוסריות לגבי ההתרחשויות, וגם [...] קרא עוד

דיאלוג 3

המורה מהנהן בהקשבה, משקף, חוזר בנועם על חלקי משפט וסיומות בלי לתקן או לבקר , או לשפוט. ומטפח אווירה מכבדת ולא שיפוטית בשיחה. המורה מכין דף דף עבודה לזוג תלמידים ובו שאלות לעיון ולהרחבה ומאפשרת לתלמידים לדון בקול בינם לבין [...] קרא עוד

דיאלוג 2

דעתו של המורה נחשבת בדיוק (ולא יותר) מדעתו של כל תלמיד, ואם המורה רוצה שהתלמידים ישתכנעו מדעתו, עליו להוכיח את צדקתו ע"י דוגמאות שיאוששו את מסקנותיו. המורה מכין דף עבודה לזוג תלמידים ובו שאלות לעיון ולהרחבה ומאפשר לתלמידים לדון בקול [...] קרא עוד

דיאלוג 1

דיאלוג 1 יתקיים כאשר: המורה מלמד בכיתה יצירה ספרותית או פרק בתנ"ך ומעלה שאלות מוסריות לגבי ההתרחשויות, וגם מעודד את התלמידים לשאול שאלות בנושא. המורה כותב משוב דיאלוגי לתלמיד בעקבות מטלת כתיבה, ושואל אותו תוך כדי ניהול הדיאלוג מה שלומו, [...] קרא עוד