סיפור בריבוע

סיפור בריבוע

דוגמה לפיתוח יחידת לימוד אינטגרטיבית במסגרת פיתוח מקצועי:

צוות מדריכות הפסג"ה פיתח יחידת תוכן המציעה תוכן אינטגרטיבי לילדים. היחידה ותהליך היווצרותה הינו מודל לקידום שיתוף פעולה בין מורים בבתי הספר לפיתוח יחידות משמעותיות ללמידה בבתי הספר.

יחידת ההוראה שפותחה משלבת בין תחומי דעת שונים: ספרות ומתמטיקה. דרך הוראה זו, מאפשרת למורה להעשיר את עולמם של התלמידים במגוון תחומים, אשר כולם משתייכים ליסוד מארגן אחד. במקרה זה, היסוד המארגן הוא יצירה ספרותית.

קריאת ספרות מסייעת בהעשרת אוצר מילים, בפיתוח יכולות אמפתיות, בפיתוח ידע עולם, בהבנת הנקרא ובגיבוש זהות ה"אני" בקרב מתבגרים וילדים.

בגמרא נאמר: "אין אדם לומד ...אלא במקום שלבו חפץ" ( מסכת עבודה זרה, דף יט, עמוד א) מסלול למידה אישי מאפשר לתלמיד חופש בחירה למלא את המטלות אשר מושכות את ליבו. אפשרות אשר לא קיימת כמעט בבתי הספר במתכונתם המסורתית.

בנוסף ללימוד הלימוד האינטגרטיבי, מוצע לתלמיד מסלול למידה אישי אשר מקדם מיומנויות של לומד סקרן  ועצמאי, מסייע בפיתוח טעם אישי ובהבנה עמוקה של החומר בצורה רב מימדית, ומגביר עניין בלמידה.

היחידה המוצעת כאן מאפשרת גמישות למורה בהנגשתה. למורה המפעיל יש את האפשרות לבחירה והתאמה למרחב הלמידה (פיסי ו/או דיגיטלי ו/או היברידי) ולאופן ההפעלה (מספר יחידות נדרש, דרך ההערכה)

היחידה מזמנת הוראה - למידה דיפרנציאלית, ויכולה לשמש כלמידה של חומר חדש, כתרגול  וכהרחבה של חומר שנלמד, כהעשרה או כהערכה חלופית. ניתן להשתמש ביחידה באופן אישי או קבוצתי, תוך כדי למידה מרחוק או פרונטלית.

לצפייה ביחידה לתלמיד לחץ כאן

לצפייה בדף המידע למורה לחץ כאן

 

שימוש ביחידת ההוראה בסביבות ענן

סביבות ענן הינן סביבות המאפשרות תהליכי הוראה ולמידה הכוללים יצירת תוכן, אחסון תוכן, תקשורת, ניהול אוטומטי של תהליכי הוראה, התרעות למשימות, בשגרה ובחרום.

משרד החינוך מאפשר לבתי הספר לבחור את סביבת הענן בה הם רוצים לפעול. מורים רבים אמצו סביבות אלו כחלק ממרחבי הלמידה.

גם אנחנו, מפתחות היחידה מבינות שבתצורה החדשה של הלמידה הנגשת יחידות לימוד לעובדי ההוראה אינה יכולה להיות רק מערך לינארי, המוצג במעבד תמלילים,  אלא גם תשתית להטמעה בסביבות ענן וכלים דיגיטליים נפוצים. לכן מוצעות כאן לשימושכם יחידות המאורגנות להטמעה בסביבות ענן. הורידו והשתמשו!

שימוש ביחידה זו בסביבת ענן 365- Microsoft
בית הספר שלכם קשור לסביבת ענן 365- Microsoft? הכנו לכם  מחברת דיגיטלית עם הפעילויות להעתקה לחץ כאן להורדה של הקובץ  
שימוש ביחידה זו בסביבת ענן - Google Classroom
שלבים בקבלת יחידת הלימוד ללמידה בסביבת ענן Google Classroom שלבים
  1. לחיצה על הזמנה להכנס לכיתה
  2. המתנה לקבלת אישור כניסה במייל
  3. אם קבלת האישור כניסה לסביבה, עליכם להכנס ולשמור את  היחידה בחשבון שלכם
יחידת ההוראה בסביבת Genialy

צוות פיתוח היחידה בפסג"ה

עירית גרשקוביץ, מנחה תחום מתמטיקה

ד"ר יעל שגב, מנחה בתחום השפה

דפנה רייך, מנחה עיצוב וארגון סביבות למידה

דלית סהרון, מובילה דיגיטלית, מדריכת תקשוב במחוז

פתח צ'ט
1
הי 👋
איך אפשר לעזור?
מה אפשר לעזור?
The Butterfly Button