פשוט למשחק – פיתוח חשיבה משחקית בהוראה

 הקורס עוסק בפיתוח חשיבה משחקית בהוראה- במהלכו המשתלמים לומדים על עקרונות ויתרונות המשחוק, פיתוח חשיבה יצירתית ובניית משחקים פיזיים ומקוונים. הקורס יישומי ובו בונים מגוון רחב של משחקים מסוגים שונים תוך שיתופיות והשתתפות של כלל המשתתפים. במהלך הקורס המשתלמים מתנסים בשטח במשחקים שיצרו ולאחר מכן מקיימים דיונים סביב ההתנסות.

 

 

לרישום ותשלום לחץ כאן 

 

 

 

קהל היעד:                   מורים לכל הגילאים+ גננות
היקף ומבנה הקורס:
   30 שעות
מס' מפגשים:               10
יום הקורס:                   ג
מועד פתיחה:               02/02/2021
מרצה הקורס:              מור קנדי
דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות ההשתלמות, השתתפות פעילה על-פי דרישות ההשתלמות. הקורס משלב מפגשים סינכרונים וא-סינכרוניים

 

מטרות מסגרת הפיתוח המקצועי:

  1. שילוב עקרונות המשחוק, ושימוש במשחקים, פיזיים ודיגיטאליים, בשיעורים באופן קבוע – המשחק יהיה חלק מתכנון השיעור
  2. חיזוק תפיסות חיוביות בקשר לשימוש במשחוק ומשחקים כחלק אינטגראלי בהוראה – יתבטא בדרך בה יתארו את המשחק ככלי לימודי חברתי.
  3. יישום בכיתה מול תלמידים ביצירת משחק, בכלים דיגיטאליים ופיזיים.


ראשי פרקים עיקריים
: (הנושאים המרכזיים בהן תעסוק מסגרת הפיתוח המקצועי)

  1. משחוק ומשחק – קוים מבחינים ועקרונות משותפים
  2. שילוב המשחק בהוראה – יתרונות ותנאים מאפשרים
  3. חשיבה יצירתית
  4. סוגי משחקים חינוכיים לימודיים חברתיים

 רכיבים יישומים

  • המורים ישלבו את עקרונות המשחוק, ושימוש במשחקים, פיזיים ודיגיטאליים, בשיעורים באופן קבוע – המשחק יהיה חלק מתכנון השיעור
  • המורים יחזיקו תפיסות חיוביות בקשר לשימוש במשחוק ומשחקים כחלק אינטגראלי בהוראה – יתבטא בדרך בה יתארו את המשחק ככלי לימודי חברתי.
  • המורים יתאימו את המשחקים ללומדים השונים.

 

פירוט המפגשים:

מפגש ראשון

  • תאריך מפגש:02/02/2021
  • מסגרת ההוראה : סינכרוני+ א סינכרוני
  • דרכי למידה במפגש : משחקים, הצגת משאבי הקורס, עבודה בקבוצות.
  • זמן למידה : 16:15-18:45
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: מור קנדי
  • נושאים במפגש: היכרות+ מהו משחוק

מפגש שני

  • תאריך מפגש:16/02/2021
  • מסגרת ההוראה : א סינכרוני
  • דרכי למידה במפגש : סרטונים, התנסות, דיון בפורום
  • זמן למידה : 13:00-15:30
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: מור קנדי
  • נושאים במפגש: חשיבה יצירתית

 

מפגש שלישי

  • תאריך מפגש:02/03/2021
  • מסגרת ההוראה : א סינכרוני
  • דרכי למידה במפגש : סרטון, יצירת בנק משחקים, קריאת מאמר
  • זמן למידה : 13:00-15:30
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: מור קנדי
  • נושאים במפגש: הוראה בכיתה הטרוגנית- איך משלבים את המשחק בהוראה

 

 מפגש רביעי

  • תאריך מפגש:16/03/2021
  • מסגרת ההוראה : סינכרוני
  • דרכי למידה במפגש : משחקים, דיון, עבודה בקבוצות.
  • זמן למידה : 16:15-18:45
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: מור קנדי
  • נושאים במפגש: משחקי למידה

מפגש חמישי

  • תאריך מפגש:06/04/2021
  • מסגרת ההוראה : א סינכרוני
  • דרכי למידה במפגש : התנסות, רפלקציה ודיון
  • זמן למידה : 13:00-15:30
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: מור קנדי
  • נושאים במפגש: בניית שיעור מבוסס משחוק והתנסות  - "נדרשת הגשת מטלה שהיא חלק ממטלת הסיכום".

 

 מפגש שישי

  • תאריך מפגש:20/04/2021
  • מסגרת ההוראה : א סינכרוני
  • דרכי למידה במפגש : סרטונים, דיון בפורום, יצירת בנק רעיונות משותף, ניתוח משחקים.
  • זמן למידה : 13:00-15:30
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: מור קנדי
  • נושאים במפגש: משחקי שולחן

 

 מפגש שביעי

  • תאריך מפגש:04/05/2021
  • מסגרת ההוראה : א סינכרוני
  • דרכי למידה במפגש : סרטונים, התנסות, שיתוף בחוויות ודיון
  • זמן למידה : 13:00-15:30.
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: מור קנדי
  • נושאים במפגש: משחקי מחשב

 

 מפגש שמיני

  • תאריך מפגש:18/05/2021
  • מסגרת ההוראה : א סינכרוני
  • דרכי למידה במפגש : סרטונים, התנסות, שיתוף בחוויות ודיון
  • זמן למידה : 13:00-15:30.
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: מור קנדי
  • נושאים במפגש: משחקי מחשב- המשך   "נדרשת הגשת מטלה שהיא חלק ממטלת הסיכום".

 

מפגש תשיעי

  • תאריך מפגש: 01/06/2021
  • מסגרת ההוראה: א סינכרוני
  • דרכי למידה במפגש : סרטונים, התנסות, שיתוף בחוויות ודיון
  • זמן למידה : 13:00-15:30.
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: מור קנדי
  • נושאים במפגש: מחוללי משחקים להדפסה

 

  מפגש עשירי

  • תאריך מפגש:08/06/2021
  • מסגרת ההוראה : סינכרוני
  • דרכי למידה במפגש : משחקים, דיון, עבודה בקבוצות
  • זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 16:15-18:45
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: מור קנדי
  • נושאים במפגש: סיכום

 

פירוט תהליכי הערכה:

  1. בניית שיעור מבוסס משחוק אחוז הציון: 40     מועד הגשה: 20.4.21
  2. בניית משחק מחשב אחוז הציון: 40     מועד הגשה: 8.6.21
  3. רפלקציה אחוז הציון: 20     מועד הגשה: 15.6.21

 

פירוט העבודה:

תלקיט הסיכום הוא אישי. התלקיט כולל משימות שהתבצעו במהלך ההשתלמות וחשיבה בעקבותיהן. היעזרו בחומרים שנמצאים במודל, לפי מפגשי ההשתלמות.

  1. עליך להכין שיעור משולב משחוק בכיתה עפ"י המחוון מצורף. לאחר התכנון עליך ללמד את השיעור בכיתה ולכתוב רפלקציה על השיעור. שאלות להתייחסות רפלקטיבית למשימה:
    • איך הרגשת במהלך השיעור? איך התלמידים הגיבו למשחק?
    • בהתייחס למשחוק- מה היו נקודות החוזק והחיזוק בשיעור?
    • מה לקחת איתך מההתנסות לפעמים הבאות?
  1. עליך לצפות בסרטונים ולבחור אתר אחד שבאמצעותו תוכל/י להכין משחק על פי תחומי הדעת. הכן/י מערך שיעור וכתוב/כתבי כיצד משחק המחשב שהכנת משתלב בהוראה. בצע/י את השיעור וכתב/י רפלקציה.

שאלות להתייחסות רפלקטיבית למשימה:

    • איך הרגשת במהלך השיעור? איך התלמידים הגיבו למשחק?
    • בהתייחס למשחוק- מה היו נקודות החוזק והחיזוק בשיעור?
    • מה לקחת איתך מההתנסות לפעמים הבאות?
  1. מבט רפלקטיבי על ההתפתחות המקצועית שלך בהשתלמות:
    • תאר/י אחד הנושאים החדשים שלמדת שהיה חשוב ומרכזי עבורך בהשתלמות. הסבר/י מדוע.
    • תאר/י פעולה יישומית אחת שאימצת בעקבות ההשתלמות ותיכלל בתהליכי ההוראה שלך בשנה הבאה כחלק מתכנית העבודה.
  1. אם נקיים את ההשתלמות הזו בשנה הבאה, מה כדאי להוסיף או לשנות בה?

 

בבילוגרפיה:

 

 וובילוגרפיה:

 

 אודות המרצה 

מור קנדי, M.ed  בחינוך מיוחד ומומחיות בהערכה ובטיפול בתלמידים עם לקות למידה. יזמת חינוכית, משחקולוגית חינוכית דיגיטלית ובעלת המיזם "מור קנדי- פשוט למשחק". מרצה ומדריכה פדגוגית ב"מכללה האקדמית אחוה".