הוראה דיפרנציאלית במתמטיקה – נושאים מתוכנית הלימודים לכיתות א'-ג'

קורס זה נועד להעמיק את הידע של מורי המתמטיקה סביב עקרונות הוראה מיטבית, תוך שילוב מיומנויות לומד במאה 21.             

 

הקורס מורכב משני חלקים:

חלק א': 21 שעות בנושאים מתוך תוכנית הלימודים.

חלק ב': 9 ש' מתוך מגוון של מודולות.

 

הרישום לכל אחד מהחלקים בקורס בנפרד

 

קהל היעד:                   מורים המלמדים מתמטיקה בבי"ס יסודי
היקף ומבנה הקורס:
    30 שעות
מס' מפגשים:               10
יום הקורס:                   שלישי
מועד פתיחה:               26.1.2021
מרצה הקורס:              עדי עראקי

דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות ההשתלמות, השתתפות פעילה על-פי דרישות ההשתלמות

קורס מבוסס מתווה: 4693

 

מטרות מסגרת הפיתוח המקצועי:

  1. להעמיק את הידע המתמטי, הפדגוגי והפסיכו דידקטי של המורים בנושאים שהם מלמדים.
  2. לחזק את ההבנה של המורים והיכולת שלהם להבנות ידע על בסיס הידע הקודם של התלמידים.
  3. להעשיר את דרכי ההוראה והערכה בנושאים מרכזיים במתמטיקה בתכנית הלימודים לכיתות א-ג.
  4. קידום ושילוב אמצעי המחשב דיגיטליים.

 

ראשי פרקים עיקריים: 

  • הרחבת מהות המספר, מבנה עשרוני
  • אלגוריתמים שונים של פעולות החשבון
  • מגופים למצולעים
  • ניתוח אירועים מתמטיים בהוראה

  

רכיבים יישומים

  • כלים דידקטיים להוראת המתמטיקה
  • כלים טכנולוגיים להערכה ולמשחוק
  • דילמה בהוראה – תיאור מקרה או התנסות אישית

מידע אודות חלק א : 21 שעות בנושאים מתוך תוכנית הלימודים

 

פירוט המפגשים:

פירוט מפגשי החובה (סה"כ 21 ש')

מפגש ראשון

  • תאריך מפגש: 26.01.2021
  • מסגרת ההוראה - סינכרוני
  • דרכי למידה במפגש : הרצאה + סדנה
  • זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 15:30 – 18:00  
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: עדי עראקי
  • נושאים במפגש: מבוא להשתלמות, התפתחות מושג המספר, קישור לתוכנית הלימודים במתמטיקה

מפגש שני

  • תאריך מפגש:  23.2.2021
  • מסגרת ההוראה - סינכרוני
  • דרכי למידה: סדנה
  • זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 15:30 – 17:00
  • סך שעות : 2
  • שם המרצה: עדי עראקי
  • נושאים במפגש: מבנה עשרוני, שימוש באמצעי המחשה דיגיטליים   

 

 מפגש שלישי

  • תאריך מפגש:16.3.2021
  • מסגרת ההוראה - סינכרוני
  • דרכי למידה במפגש : סדנה
  • זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 15:30 – 18:00   
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: עדי עראקי
  • נושאים במפגש: אלגוריתמים שונים של חיבור וחיסור, שילוב במשחק בהוראה

 

 מפגש רביעי

  • תאריך מפגש: 25.4.2021
  • מסגרת ההוראה - סינכרוני
  • דרכי למידה במפגש : הרצאה, דיון
  • זמן למידה : 16:00 – 19:15   
  • סך שעות : 4
  • שם המרצה: ד"ר ראיסה גוברמן
  • נושאים במפגש: סוגיות עדכניות בהוראת המתמטיקה

מפגש חמישי

  • תאריך מפגש: 27.4.2021
  • מסגרת ההוראה סינכרוני
  • דרכי למידה במפגש : סדנה
  • זמן למידה : 15:30 – 18:00
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: עדי עראקי
  • נושאים במפגש: משמעויות הכפל והחילוק, יצירתיות במתמטיקה

 

 מפגש שישי

  • תאריך מפגש:25.5.2021
  • מסגרת הלמידה- סינכרוני
  • דרכי למידה : סדנה
  • זמן למידה : 15:30 – 18:00   
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: עדי עראקי
  • נושאים במפגש: גופים גאומטרייה

 

 מפגש שביעי

  • תאריך מפגש:15.6.2021
  • מסגרת ההוראה : סינכרוני
  • דרכי למידה במפגש (: סדנה
  • זמן למידה : 15:30 – 18:00
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: עדי עראקי
  • נושאים במפגש: ממצולעים לגופים, שילוב מגוון כלי הערכה

 

לרישום ותשלום לחלק א' לחץ כאן 

מידע אודות חלק ב : 9 שעות מתוך מגוון של מודולות

 

לפניכם הסבר על  המודולות.
המידע כולל תוכן, מרצה, שעות

קראו בעיון את המידע

בטופס הרישום עליכם לבחור אחת בלבד (9 ש')

 

מודולה 1: ניתוח אירועים מתמטיים בכיתה, בהנחיית ד"ר ראיסה גוברמן
תקציר ניתוח אירוע מתמטי בנושא "מספרים ופעולות". מורה טוב למתמטיקה הוא מורה אומן שמצליח להתקדם עם תלמידיו, בין היתר, על ידי טיפול מוצלח בקשייהם. כל אחד מאיתנו מתנסה בגישות ובשיטות שונות, עד שמגלה את הדרך הטובה ביותר ללמד נושא כזה או אחר. לפעמים הגילוי הזה מגיע מתוך התנסות רבת שנים, ולפעמים מתוך התייעצות עם הקולגות. במודולה זו נעסוק בניתוח אירועים מתמטיים בכיתה, דרך ניתוח אירועים שונים, נוכל להכיר פרקטיקות הוראה שונות, ללמוד אחד מהשני ולטייב את ההוראה שלנו. במודולות ישולבו כלים דיגיטליים ויישומונים ללימוד הנושאים.   תאריכי המפגשים
  1. ד"ר ראיסה ג'וברמן      יום שני 8/2/2021         16:00 - 18:30
  2. ד"ר ראיסה ג'וברמן      יום שני 1/3/2021         16:00 - 18:30
  3. ד"ר ראיסה ג'וברמן      יום שני 15/3/2021       16:00 - 18:30
מודולה 2: הוראת הגיאומטרייה באמצעות אוריגמי- קיפולי נייר בהנחיית ד"ר גוני הוברמן ומירי גולן
תקציר לימוד נושא משפחת המרובעים מתחיל בגן ונמשך עד לחטיבת הביניים, מירי גולן וד"ר ג'וני אוברמן ידגימו את הרצף. במפגש נלמד כלים ומתודות ללימוד גיאומטריה בדרך חווייתית, המורים יכירו את האתר אוריגאמטריה ויוכלו ליישם את הפעילות בכיתה ובלמידה מרחוק.      תאריכי המפגשים:
  1. ד"ר מירי גולן   יום ראשון         7/2/2021        16:00-18:30
  2. ד"ר מירי גולן   יום ראשון         21/2/2021      16:00-18:30
  3. ד"ר מירי גולן   יום ראשון         7/3/2021        16:00-18:30
מודולה 3: הוראה דיפרנציאלית בהנחיית ד"ר חיית שחם
תקציר במודלה נעסוק בסוגיות מרכזיות בהוראת המתמטיקה. במפגשים נעסוק בתפקיד המורה בכיתת המתמטיקה: עקרונות ומאפיינים של חומרי למידה, מקומם ותפקידם בתהליכי הוראה למידה, בחירת משימות, התאמה ללומדים, השבחת משימות נתונות וקידום הדיון המתמטי בכיתה.   תאריכי המפגשים
  1. ד"ר חיית שחם יום רביעי          17.2.2021      16:00 - 18:30
  2. ד"ר חיית שחם יום רביעי          3.3.2021        16:00 - 18:30
  3. ד"ר חיית שחם יום רביעי          17.3.2021      16:00 - 18:30
מודולה 4: פיתוח חשיבה מתמטית בהנחיית ד"ר חיית שחם
תקציר במודלה המורים יכירו גישות לפיתוח חשיבה מתמטית. יתנסו בפעילויות חקר, ינתחו משימות מתמטיות  על פי רמות החשיבה ויכירו דרכים לפיתוח חקר ושיח מתמטי של לומדים עצמאיים.   תאריכי המפגשים
  1. ד"ר חיית שחם    יום רביעי           10.2.2021        16:00 - 18:30
  2. ד"ר חיית שחם    יום רביעי           24.2.2021        16:00 - 18:30
  3. ד"ר חיית שחם    יום רביעי           10.3.2021        18:00 - 20:30
 
מודולה 5: פרקטיקות בתחום המספרים השלמים ד"ר יפית מורדוף
תקציר המודולה למורי מתמטיקה בכיתות א'-ג' תעסוק בתפיסות שגויות של תלמידים בנושא מספרים שלמים, בהבנת קשיים של תלמידים בפתרון תרגילים בדגש כל פרקטיקות ואסטרטגיות ככלי מסייע להתמודד עם אתגרים אלו. במודולה שני מפגשים א-סינכרוניים המלווים בסרטונים ומפגש אחד סינכרוני.     תאריכי המפגשים  
  1. ד"ר יפית מורדוף  יום שלישי          2.2.2021          18:30-21:00 - א-סינכרוני
  2. ד"ר יפית מורדוף  יום שלישי          23.2.2021        18:30-21:00 – סינכרוני
  3. ד"ר יפית מורדוף  יום שלישי          9.3.2021          18:30-21:00 - א-סינכרוני
מודולה 6: הוראה חוויתית של מתמטיקה בשילוב קיימות בהנחיית ד"ר חווה אביטל
תקציר למידה משלבת תחומי דעת שונים - מתמטיקה וקיימות. שילוב זה מעצים את חווית הלמידה ויוצר משמעות והבנה עמוקה יותר לנלמד. במודולה זו נתנסה בשילוב הוראת המתמטיקה עם נושא הקיימות.   תאריכי מפגשים 
  1. ד"ר חוה אביטל            יום שלישי         16.2.2021      16:00 - 18:30
  2. ד"ר חוה אביטל            יום שלישי         2.3.2021.        16:00 - 18:30
  3. ד"ר חוה אביטל            יום שלישי         9.3.2021         16:00 - 18:30