המסע אל עצמי, העצמה ופיתוח אישי (קבוצה 1)- הרישום נסגר תפוסה מלאה
הפגישה בין אדם או ארגון לבית יועץ מתרחשת בדרך כלל בצומת. "מצב צומת" הינו מצב המצריך שינוי. ב"מצבי צומת" אנו מרגישים על פרשת דרכים, חווים חוויה של תקיעות, חוויה של חניה והכל ממשיך לנוע על פנינו, אנחנו מרגישים שמיצינו הגענו לדרך ללא מוצא. נקודות אלו בהן אנו נתקעים, ניתנות להגדרה גם כצמתים בחיינו. ניתן להיתקע בצומת למשך שנים, אך ניתן גם לנווט את דרכנו מהצומת למציאות חדשה. מה שהיה, לא יכול יותר להימשך.
הרישום נסגר, תפוסה מלאה
קהל היעד: עובדי הוראה וניהול בכל שכבות הגיל
היקף ומבנה הקורס: מפגשים סנכרונים וא – סנכרונים, התייעצויות במייל ובקבוצת ווטסאפ
מס' מפגשים: 6 מפגשים סנכרונים ו 6 – מפגשים א - סנכרונים
יום הקורס: יום שני / יום חמישי
מועד פתיחה: 1/2/2021
מרצה הקורס: ספן ניסן
דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות ההשתלמות, השתתפות פעילה על-פי דרישות ההשתלמות
ראשי פרקים עיקריים:
- להיות פרואקטיבי
- מה התכלית הכי גבוהה שלי
- סוף מעשה במחשבה תחילה
- העיקר להתחיל בעיקר
- תקשורת בינאישית
- סמכות כוח והשפעה
- תכנון תוכנית עבודה אישית
פירוט המפגשים:
מפגש ראשון
- תאריך מפגש: 1/2/2021
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) סנכרוני בזום
- דרכי למידה במפגש (הרצאה, דיון, עיון, משח', כתיבה, יצירה ועוד ): הרצאה / דיון / השתתפות פעילה
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 17:00 – 19:30
- סך שעות : 3 שעות
- שם המרצה: ספן ניסן
- נושאים במפגש: להיות פרואקטיבי – לקחת אחריות. מעבר ממיקוד שליטה חיצוני למיקוד שליטה פנימי
מפגש שני
- תאריך מפגש: 4/2/2021
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) א – סנכרוני במייל ובקבוצת ווטסאפ
- דרכי למידה במפגש (הרצאה, דיון, עיון, משח', כתיבה, יצירה ועוד ): עבודות באתר המודל
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 15:00 – 16:30
- סך שעות : 2 שעות
- שם המרצה: ספן ניסן
- נושאים במפגש: תמיכה וליווי אישי לכל אחד מהמשתתפים בביצוע המטלות ובהתבוננות אישית
מפגש שלישי
- תאריך מפגש: 8/2/2021
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) סנכרוני בזום
- דרכי למידה במפגש (הרצאה, דיון, עיון, משח', כתיבה, יצירה ועוד): הרצאה / דיון / השתתפות פעילה לחץ או הקש כאן להזנת טקסט.
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 17:00 – 19:30
- סך שעות : 3 שעות
- שם המרצה: ספן ניסן
- נושאים במפגש: מה התכלית הכי גבוהה שלי? "יש לי מה לתת" – זיהוי כוחות, יכולות ופיתוח עמדה של מסוגלות עצמית
מפגש רביעי
- תאריך מפגש: 11/2/2021
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני) א – סנכרוני במייל ובקבוצת ווטסאפ
- דרכי למידה במפגש (הרצאה, דיון, עיון, משח', כתיבה, יצירה ועוד): עבודות באתר המודל
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 15:00 – 16:30
- סך שעות : 2 שעות
- שם המרצה: ספן ניסן
- נושאים במפגש: תמיכה וליווי אישי לכל אחד מהמשתתפים בביצוע המטלות ובהתבוננות אישית
מפגש חמישי
- תאריך מפגש: 15/2/2021
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) סנכרוני בזום
- דרכי למידה במפגש (הרצאה, דיון, עיון, משח', כתיבה, יצירה ועוד): הרצאה / דיון / השתתפות פעילה לחץ או הקש כאן להזנת טקסט.
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 17:00 – 19:30
- סך שעות : 3 שעות
- שם המרצה: ספן ניסן
- נושאים במפגש: סוף מעשה במחשבה תחילה – הגדר מטרות וחזון ופעל לאורם ברמה היום יומית
מפגש שישי
- תאריך מפגש: 18/2/2021
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני) א – סנכרוני במייל ובקבוצת ווטסאפ
- דרכי למידה במפגש (הרצאה, דיון, עיון, משח', כתיבה, יצירה ועוד): עבודות באתר המודל לחץ או הקש כאן להזנת טקסט.
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 15:00 – 16:30
- סך שעות : 2 שעות
- שם המרצה: ספן ניסן
- נושאים במפגש: תמיכה וליווי אישי לכל אחד מהמשתתפים בביצוע המטלות ובהתבוננות אישית
מפגש שביעי
- תאריך מפגש: 22/2/2021
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) סנכרוני בזום
- דרכי למידה במפגש (הרצאה, דיון, עיון, משח', כתיבה, יצירה ועוד): הרצאה / דיון / השתתפות פעילה
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 17:00 – 19:30
- סך שעות : 3 שעות
- שם המרצה: ספן ניסן
- נושאים במפגש: העיקר להתחיל בעיקר – נהל נכון את זמנך על פי מה שחשוב, על פי המטרות והחזון ולא רק על פי מה שדחוף
מפגש שמיני
- תאריך מפגש: 25/2/2021
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) א – סנכרוני במייל ובקבוצת ווטס אפ
- דרכי למידה במפגש (הרצאה, דיון, עיון, משח', כתיבה, יצירה ועוד): עבודות באתר המודל
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 15:00 – 16:30
- סך שעות : 2 שעות
- שם המרצה: ספן ניסן
- נושאים במפגש: תמיכה וליווי אישי לכל אחד מהמשתתפים בביצוע המטלות ובהתבוננות אישית
מפגש תשיעי
- תאריך מפגש:1/3/2021
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) סנכרוני בזום
- דרכי למידה במפגש (הרצאה, דיון, עיון, משח', כתיבה, יצירה ועוד): הרצאה / דיון / השתתפות פעילה
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 17:00 – 19:30
- סך שעות : 3 שעות
- שם המרצה: ספן ניסן
- נושאים במפגש: תקשורת בינאישית + סמכות כוח והשפעה. משתמשים בשני כלים מרכזיים: תקשורת והשפעה.
מפגש עשירי
- תאריך מפגש: 4/3/2021
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) א – סנכרוני במייל ובקבוצת ווטס אפ
- דרכי למידה במפגש (הרצאה, דיון, עיון, משח', כתיבה, יצירה ועוד): עבודות באתר המודל
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 15:00 – 16:30
- סך שעות : 2 שעות
- שם המרצה: ספן ניסן
- נושאים במפגש: תמיכה וליווי אישי לכל אחד מהמשתתפים בביצוע המטלות ובהתבוננות אישית
מפגש אחד עשר
- תאריך מפגש: 8/3/2021
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) סנכרוני בזום
- דרכי למידה במפגש (הרצאה, דיון, עיון, משח', כתיבה, יצירה ועוד): הרצאה / דיון / השתתפות פעילה
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 17:00 – 19:30
- סך שעות : 3 שעות
- שם המרצה: ספן ניסן
- נושאים במפגש: תכנון תוכנית עבודה אישית – תוכנית עבודה היא הזדמנות לקחת פסק זמן, להתבונן ולתכנן את השנה. הזדמנות לעשות סדר, הזדמנות להתחדשות בחשיבה, בגישה, בתכנון ולבסוף במעשה. קידום מטרות חשובות יותר מדחופות.
מפגש שניים עשר
- תאריך מפגש: 11/3/2021
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) א – סנכרוני במייל ובקבוצת ווטס אפ
- דרכי למידה במפגש (הרצאה, דיון, עיון, משח', כתיבה, יצירה ועוד): עבודות באתר המודל
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 15:00 – 16:30
- סך שעות : 2 שעות
- שם המרצה: ספן ניסן
- נושאים במפגש: תמיכה וליווי אישי לכל אחד מהמשתתפים בביצוע המטלות ובהתבוננות אישית
בבילוגרפיה: ייתפרסמו באתר מלווה קורס.
אודות המרצה: ניסן ספן, מסייע למנהלים ולאנשים לדייק את עצמם לעצמם, לתפקיד ולארגון. ניסיון תעסוקתי רחב במשרד החינוך הכולל ליווי מנהלי בתי ספר יסודיים וצוותיהם, מנהלי חטיבות ביניים וצוותיהם, יעוץ ניהולי וארגוני למנהלות מחוזות בתחום הטמעה וגיבוש מתודולוגיה ותרבות ארגונית תומכת ועד בניית תוכנית עבודה שנתית וביצוע מעקב ובקרה אחריה לאורך השנה. מעביר סדנאות בנושא חוסן מנטלי לתלמידי כיתות י"ב ברחבי הארץ כהכנה לגיוסם לצה"ל. יועץ ארגוני, מאמן וחונך מנהלים ואנשי עסקים כפרילנס. בעל תואר ראשון ושני, מאמן ייעודי, מאמן ארגוני ומגשר. מאמין שערכה של תוכנית העבודה היא בקידום מטרות חשובות יותר מדחופות. בימים אלו של מגיפה מתמשכת המשפיעה על חיינו באופן עוצמתי, ניתן להביט מזווית שונה על "מצב הצומת" לא עוד מצב של תקיעות, אלא מצב של הזדמנות להתבוננות אישית עמוקה.
התבוננות בחסות שלוש תובנות מרכזיות:
- "זה הכל אנשים בסופו של יום".
- "הגישה שלך, לא הכישרון שלך, תקבע כמה גבוה אתה יכול להגיע".
- "הדרך בה אדם חושב היא המפתח להצלחתו בכל תחום בו הוא בוחר לעסוק. הצורה שבה אדם חושב היא תוצאה של סוג האימון שקיבל מוחו".
מהן התועלות האישיות מהסדנאות? מה יצא לכל אחד מהמשתתפים?
אדם הולך בשביל ומגיע לנהר סוער. מן הצד השני נמצאות המטרות והיעדים אותם הוא רוצה להשיג.
כיצד יעבור את הנהר הסוער?
בגדה שהוא נמצא בה יש קורות עצים, חומרי בניין, כלי עבודה וכו'. יש גם קבוצה של אנשים, שעשויים לעמוד לרשותו להשגת היעדים אם אך יפעל ויפעיל אותם כשורה.הנהר הסוער מסמל את המציאות המשתנה והמלאה איומים והזדמנויות בה אנו חיים, מציאות תוך ארגונית וגם המציאות בשוק בתוכו אנו פועלים.
כמובן שהפתרון למעבר הנהר הסוער הוא בניית גשר. גשר שיהיה יציב וכך יוכלו לעבור עליו בביטחון גם אחרים.
לגשר יש עוד משמעות: גש"ר = גוף, שכל, רגש והמשמעות של הגשר היא שמנהיגות היא עסק הוליסטי שמצריך מהאדם תעצומות בכל שלושת המישורים הללו.