קורס אשכול גנים – מירית אליהו (30 שעות) – תשפ"א
רישום נסגר
קורס מבוסס מתווה: 3699
רציונל:
המרחב האשכולי מהווה קבוצת למידה ושייכות לגננות אשר לומדות יחד וחולקות ידע, לבטים וחשיבה משותפת לקידום ההוראה בגני הילדים/
קהל היעד: גננות אשכול
היקף ומבנה הקורס: 30 שעות למידה מרחוק
מס' מפגשים: 10
יום הקורס: רביעי
מועד פתיחה: 2/9/20
מרצה הקורס: מירית אליהו
דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות ההשתלמות, השתתפות פעילה על-פי דרישות ההשתלמות
מטרות מסגרת הפיתוח המקצועי:
- לגבש ולחזק את תפיסת הזהות הקהילתית של הגננות באשכול, לגבש את קבוצת הגננות וליצור קבוצת שייכות, בהתאם לתפיסת הגן העתידי
- לפתח מעגלי שיח והיוועצות ולקדם למידה עמיתים בצוותי בגנים במרחב האשכולי
- לתת בידי הגננת כלים להוראה דיגיטלית
ראשי פרקים עיקריים: (הנושאים המרכזיים בהן תעסוק מסגרת הפיתוח המקצועי)
- טכנופדגוגיה
- מודל היוועצות
- חוסן רגשי
רכיבים יישומים
- דיון קבוצתי בסוגיות פדגוגיות בחדרי זום
פירוט המפגשים:
מפגש ראשון
- תאריך מפגש:2/9/20
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) סנכרוני
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 15/00-17/30
- סך שעות : 3
- שם המרצה: מירית אליהו
- נושאים במפגש: הערכות לשנה"ל תשפ"א
מפגש שני
- תאריך מפגש:10/9/20
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) סינכרוני
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 16:30-19:00
- סך שעות : 3
- שם המרצה: אתי אליזם
- נושאים במפגש: דגשים לשנה"ל תשפ"א, חוסן רגשי
מפגש שלישי
- תאריך מפגש:28/10/20
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) סינכרוני
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 19:30-22/00
- סך שעות : 3
- שם המרצה: אודליה פרץ
- נושאים במפגש: טכנופדגוגיה - בניית תכנית עבודה שבועית -בלמידה מרחוק
מפגש רביעי
- תאריך מפגש: 11/11/20
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני) סינכרוני
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 19:30-22/00
- סך שעות : 3
- שם המרצה: אודליה פרץ
- נושאים במפגש: טכנופדגוגיה - למידה סנכרונית עם ילדי הגנים והוריהם
מפגש חמישי
- תאריך מפגש:1/12/20
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) סינכרוני
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 16/30-19/00
- סך שעות : 3
- שם המרצה: מרצה אורח – יפורסם בהמשך
- נושאים במפגש: טכנופדגוגיה
מפגש שישי
- תאריך מפגש:30/12/20
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) סינכרוני
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 16:30-19:00
- סך שעות : 3
- שם המרצה: אסנת ברזילי - יועצת
- נושאים במפגש: מודל היוועצות - אי של ודאות בתקופה של חוסר ודאות/ + משימה בחלוקה לחדרים
מפגש שביעי
- תאריך מפגש:20/1/21
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) א-סינכרוני, סינכרוני
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים)/ 16:30-19:00
- סך שעות : 3
- שם המרצה: מירית אליהו
- נושאים במפגש: מודל היוועצות חוסן +משימה א/ סינכרונית
מפגש שמיני
- תאריך מפגש:17/2/21
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) א-סינכרוני, סינכרוני
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 16:30-19:00
- סך שעות : 3
- שם המרצה: מירית אליהו
- נושאים במפגש: מודל היוועצות - חוסן+משימה א/ סינכרונית
מפגש תשיעי
- תאריך מפגש:17/3/21
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) א-סינכרוני, סינכרוני
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 16/30-19/00
- סך שעות : 3
- שם המרצה: מירית אליהו
- נושאים במפגש: מודל היוועצות - חוסן+משימה א/ סינכרונית
מפגש עשירי
- תאריך מפגש:26/5/21
- מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) א-סינכרוני, סינכרוני
- זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 16/30-19/00
- סך שעות : 3
- שם המרצה: אתי אליזם
- נושאים במפגש: מפגש פיקוח סוף שנה+משימה א/סכרונית
פירוט תהליכי הערכה:
תהליכי הערכת המטלה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד למטלה הסופית/ המטלה הסופית תהא מורכבת ממספר מטלות הניתנות במהלך הקורס והמשקפות את תהליכי ההוראה והלמידה, בהלימה למטרות הקורס, תכניה והמיומנויות המוקנות במהלכה/ לכל רכיב במטלה, יצוין חלקו באחוזים כחלק מהציון הכולל/
יש להגיש את המטלה באתר מלווה קורס (MOODLE) ע"פ התאריכים המצוינים לעיל
חלק 1- טכנופדגוגיה אחוז הציון: 40 מועד הגשה: 30/12/20
- לאילו כלים טכנולוגיים נחשפת במהלך שני מפגשי הטכנופדגוגיה?
- בחרי כלי אחד מתוך הכלים שלמדת ותני דוגמה ליישומו בעבודתך החינוכית עם הילדים, הצוות וההורים בלמידה מרחוק
- מדוע בחרת דווקא בכלי זה
- פרטי את השימוש בכלי כפי שיישמת בגן
- סיכום ותובנות/ התמקדי בהוראה בהיבט של ידע-מיומנויות- ערכים
חלק 2 - מודל היוועצות/חוסן אחוז הציון: 40 מועד הגשה: 17/3/21
- לאילו כלים/מיומנויות נחשפת במהלך המפגשים על מודל ההיוועצות/חוסן?
- בחרי כלי אחד מתוך הכלים שלמדת ותני דוגמה ליישומו בעבודתך החינוכית עם הילדים, הצוות וההורים בלמידה מרחוק.
- מדוע בחרת דווקא בכלי זה
- פרטי את השימוש בכלי/מיומנות כפי שיישמת בגן
- סיכום ותובנות/ כיצד יישום זה השפיע על עבודתך?
- מדוע בחרת דווקא בכלי זה
חלק 3- התבוננות רפלקטיבית על תהליך הלמידה אחוז הציון: 20 מועד הגשה: 26/5/21
בחני את התהליך שעברת לאורך מפגשי האשכול תוך התייחסות לנקודות הבאות:
- ציפיות עימם הגעתי למפגשים
- תיאור תהליך הלמידה ההיברידי (יתרונות, חסרונות, אתגרים)/
- ידע – מיומנויות וערכים שרכשתי במסגרת המפגשים
- תרומתם של מפגשי האשכול לפיתוח המקצועי שלי
ביבליוגרפיה:
- אלדרוקי פינוס/ ד, ג'ראד/ מ, תורג'מן/ מ, הגן העתידי – להיות אני, להשתייך ולשנות עולם (2019) עלון דע – גן עמ' 9-19
- בר–גאי, א/ שמר,א/ היוועצות בקבוצה – משרד החינוך
- ברק, ח/ מודל להנחיית דיון רגשי בקבוצות לימוד שפ"ינט – אתר השירות הפסיכולוגי ייעוצי – משרד החינוך/
- גולדהירש, א', דשבסקי, ע' ועזריה, ש' (2003( התמודדות עם מצבי לחץ בעיתות חירום בגן הילדים - מדריך לפסיכולוגים וליועצים להטמעת הערכה לגננת ולצוות הגן, הוצ' משרד החינוך – אגף שירות פסיכולוגי יעוצי ואגף לחינוך קדם יסודי
- פרוטוקול היוועצות – ברנקו וייס
- שפ"יטון - חוסן אישי ומערכתי בימים של מתח מתמשך, הוצאת השירות הפסיכולוגי ייעוצי, חשוון תשס"ה, נובמבר 2004/
- צדוק,א,(2020) למידה מרחוק עבודה בימי קורונה – היום שאחרי
וובילוגרפיה:
תיק תוכניות הלימודים – משרד החינוך
פרקטיקות להוראה איכותית – משרד החינוך