טלי שכטר, רכזת מרכז יעץ והדרכה למחנכים בגיל הרך
ההדרכה ממוקדת בשלושה תחומים:
- שילוב תחומי הליבה בנושאים אינטגרטיביים מותאמים ללמידה בגן
- הטמעה של דרכי הוראה עדכניות
- התאמת סביבות למידה מותאמות להתפתחות ילדים ומאפשרות שילובם של ילדים בעלי צרכים ייחודיים (מסמך ההדרכה, תשע"א).
מרכז ההדרכה לגיל הרך הינו מוקד לפיתוח מקצועי לגננות, המקיים את פעילותו לאורך שנת הלימודים. פעולות ההדרכה נקבעות מידי שנה בתיאום עם הפיקוח על גני ילדים ומנהלת הפסג"ה.
פיתוח מקצועי של סגלי ההוראה הוא בהתאם לצורכי מוסדות החינוך, קדימויות המחוז והדגלים החינוכיים של המשרד תוך מיצוי מיטבי ומרבי של המשאבים (אגף לחינוך קדם יסודי, 2010).
עקרונות מנחים :
- נתינת מענה ע"י מערך הדרכה מקצועי שייתן מענה לצרכי השטח – על בסיס קביעת יעדים מחוזיים לקידום מערכת גני ילדים במחוז
- ההדרכה תפתח את הידע הנרכש בהשתלמויות ותותאם לצרכי הגננת
- הדרכה תינתן במסגרות שונות ומגוונות על-פי צרכי הגננות ובסיס מיפוי המפקחות
- מסגרות ההדרכה ואופן ההדרכה:
קהל היעד:
- גננות איזור ההזנה של הפסגה . ניתן לתאם מפגש הדרכה גם בסקייפ pisga ariel gilrach
דרכי עבודה:
- שעות ייעוץ פרטני (בתיאום מראש)
- הדרכה קבוצתית על-פי צרכים (קישור למסמך קבוצות הלמידה)
- הדרכה תוך גנית (בהתאם לצורך)
- ההדרכה תהווה תמיכה תהליכית ליישום ידע נרכש בראיה אינטרדיסציפלינרית במסגרות הדרכה שונות ובהלימה לצרכי הגננות סימה חדד (תשע"א).
תחומי ליבת גן הילדים
- דרכי הוראה למידה בגן הילדים
- כלים להערכת הישגי הילדים
- עקרונות לפיתוח מרחבי למידה
- עקרונות לשילוב הורים בעשייה החינוכית
מדיניות
מדריכים לגננת