היכולת לקרוא בשטף, כלומר: בקצב, בדיוק ובאינטונציה המתאימה, היא יכולת חשובה עבור כל התלמידים. תלמידים הקוראים באופן איטי ובלתי רציף לעיתים תכופות יתקשו להבין את מה שקראו. אסטרטגיות ותוכניות התערבות לפיתוח השטף נמצאו כיעילות בקרב תלמידים אלו.
בכנס יוסבר מהו "שטף קריאה", ויודגמו שיטות להשגת "שטף קריאה" בקרב כלל התלמידים ובקרב תלמידים מתקשים.
היכולת לקרוא בשטף, כלומר: בקצב, בדיוק ובאינטונציה המתאימה, היא יכולת חשובה עבור כל התלמידים. תלמידים הקוראים באופן איטי ובלתי רציף לעיתים תכופות יתקשו להבין את מה שקראו. אסטרטגיות ותוכניות התערבות לפיתוח השטף נמצאו כיעילות בקרב תלמידים אלו.
בכנס יוסבר מהו "שטף קריאה", ויודגמו שיטות להשגת "שטף קריאה" בקרב כלל התלמידים ובקרב תלמידים מתקשים.
העשרת אוצר מילים ככלי לקידום שטף הקריאה/ד"ר יעל שגב
במהלך השנים ישנה התפתחות לקסיקאלית הן כמותית והן איכותית של אוצר מילים בקרב ילדים. כל מילה שנלמדת הופכת לחלק ממערכת קשרים מסועפת ומהווה בסיס ללמידת מילים נוספות. מחקרים מראים על פערים עצומים בידע של מילים ובאיכותן בקרב תלמידים מאוכלוסיות שונות. כמו כן, ישנם מחקרים המוכיחים כי בגיל ביה"ס מתפתח אוצר המילים בייחוד מתוך ההקשר הכתוב וחשיפה המזמנת חזרתיות עם המילים.
בסדנה יודגמו שיטות להעשרת אוצר מילים בקרב כלל התלמידים תוך התייחסות לשונות בכיתה
לספרות כאומנות, יש השפעה על עולם הנפש של התלמידים ועל עיצוב עמדותיהם כלפי עצמם וכלפי העולם. הספרות נתפסת כמבטאת את ריבוי הפנים של נפש האדם, והמורה כמנחה יכול להתוות במהלך השיעור את העיקרון המנחה את התייחסות התלמידים לעצמם ולזולתם.
בסדנה ילמדו העקרונות להוראה מיטבית של הטקסט הספרותי. כזו המתייחסת לספרות כאלה "גבירה" ולא כאל "משרתת" התומכת בתהליכים של הבנת הנקרא.