תפקוד יום יומי של ילדים עם קשיים בתפקודים ניהוליים- שלב א', מיועד לכלל עובדי ההוראה בחינוך המיוחד

 

ילדים עם ליקויים נוירו התפתחותיים ((ADHD, LD, DCD מגלים קשיים תפקודיים בכל תחומי העיסוק (תפקודי יום יום, למידה, משחק, פנאי והשתתפות חברתית). קשיים אלה מעכבים את היכולת שלהם לבצע פעולות ולהשתתף באופן יעיל בחיי היום יום. כיום ידוע כי אחד המנגנונים  הבסיסים המעכב את התפקוד היום יומי הם תפקודים הניהוליים. עובדי החינוך המיוחד צריכים כלים מעשיים ונגישים להערכה וטיפול בילדים אלו.כלים שניתן להתאים עבור ילדים במצבים בריאותיים שונים, בגילאים שונים ובשלבים שונים של הקשר הטיפולי.

הרישום נסגר

 

קהל היעד:  צוותי חינוך מיוחד: גננות/מורות חנ"מ עובדים במקצועות הבריאות שעובדים עם ילדים עם לקויות נוירו התפתחותיות בדגש על לקויות למידה, הפרעות קשב וסרבול מוטורי ( DCD או חשד ל DCD) עם יכולת קוגניטיבית תקינה

היקף ומבנה הקורס:    30 שעות מפגשי פנים אל פנים וא-סינכרוניים

מס' מפגשים:               8 מפגשים       

יום הקורס:                   שני      

מועד פתיחה:               11.11.19        

מרצה הקורס:              ד"ר יעל פוגל PhD , מרפאה בעיסוק, אבחון וטיפול במתבגרים עם קשיים נוירו התפתחותיים,החוג לריפוי בעיסוק אוניברסיטת חיפה.

דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות ההשתלמות, השתתפות פעילה על-פי דרישות ההשתלמות

 

הרישום הסתיים

מטרות מסגרת הפיתוח המקצועי:

  1. הכרות עם הגדרות של קשיים בתפקודים ניהוליים ועם הביטוי התפקודי שלהם
  2. חשיבה קלינית לגבי צרכים, והתערבות בקרב ילדים עם קשיים בתפקודים ניהוליים

 

ראשי פרקים עיקריים: 

  • תפקודים ניהוליים
  • תיווך כאמצעי לקידום תפקוד
  • אסטרטגיות לניהול עצמי

  

רכיבים יישומים

תכנון מהלך טיפולי ויישומו בכיתת חנ"מ

 

פירוט המפגשים:

 

מפגש ראשון

  • תאריך מפגש:              11.11.19
  • שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:00-19:15  
  • סך שעות :       4
  • דרכי למידה במפגש:   הרצאה
  • שם המרצה:                 ד"ר יעל פוגל
  • נושאים במפגש:          תפקודים ניהוליים (ת"נ)- הכרות עם המושגים והגדרותיהם

 

מפגש שני

  • תאריך מפגש:              2.12.19
  • שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:00-19:15  
  • סך שעות :       4
  • דרכי למידה במפגש:   סדנא
  • שם המרצה:                 ד"ר יעל פוגל
  • נושאים במפגש:          ניתוח תפקודים ניהוליים בפעילות

 

 מפגש שלישי

  • תאריך מפגש:              20.1.20
  • שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:00-19:15
  • סך שעות :       4
  • דרכי למידה במפגש:   הרצאה
  • שם המרצה:                 ד"ר יעל פוגל
  • נושאים במפגש:          הרצף ההתפתחותי, וביטויים תפקודיים לחסרים בהם.  עקרונות כלליים להערכה

 

מפגש רביעי

  • תאריך מפגש:              10.2.20
  • שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:00-19:15  
  • סך שעות :       4
  • דרכי למידה במפגש:   הרצאה
  • שם המרצה:                 ד"ר יעל פוגל
  • נושאים במפגש:          תיווך כאמצעי לקידום מודעות ושיפור תפקודים ניהוליים

 

מפגש חמישי

  • תאריך מפגש:              18.2.20
  • שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:00-18:30  
  • סך שעות :       3
  • דרכי למידה במפגש:   א-סינכרוני
  • שם המרצה:                 ד"ר יעל פוגל
  • נושאים במפגש:          יישום הנלמד במהלך טיפולי

 

מפגש שישי

  • תאריך מפגש:              24.2.20
  • שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): :- 16:00-19:15
  • סך שעות :       4
  • דרכי למידה במפגש:   הרצאה
  • שם המרצה:                 ד"ר יעל פוגל
  • נושאים במפגש:          אסטרטגיות כאמצעי לקידום מודעות ושיפור תפקודים ניהוליים

 

מפגש שביעי

  • תאריך מפגש:              3.3.20
  • שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:00-18:30  
  • סך שעות :       3
  • דרכי למידה במפגש:   א-סינכרוני
  • שם המרצה:                 ד"ר יעל פוגל
  • נושאים במפגש:          יישום בכתה

 

מפגש שמיני

  • תאריך מפגש:              16.3.20
  • שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:00-19:15  
  • סך שעות :       4
  • דרכי למידה במפגש:   הרצאה
  • שם המרצה:                 ד"א יעל פוגל
  • נושאים במפגש:          סיכום והצגת תוצרים

 

 פירוט תהליכי הערכה:

תהליכי הערכת המטלה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד למטלה הסופית. המטלה הסופית תהא מורכבת ממספר מטלות הניתנות במהלך הקורס והמשקפות את תהליכי ההוראה והלמידה, בהלימה למטרות הקורס, תכניה והמיומנויות המוקנות במהלכה. למטלה יצורף מחוון לבדיקתה. לכל רכיב במטלה, יצוין חלקו באחוזים כחלק מהציון הכולל. יש להגיש את המטלה  עד למועד המפגש האחרון בקורס. 

רכיבי המטלה:

  • הגשת מטלה 1 – ניתוח תפקודים ניהוליים בפעילות   25%
  • הגשת מטלה 2 – תצפית על תפקודים ניהוליים של ילדים       25%
  • הגשת מטלה 3 - תיווך 25%
  • הגשת מטלה 4 - אסטרטגיות   25%

 

בבילוגרפיה:

The Weekly Calender Planing Assessment (Toglia, 2009)

Module (Toglia, 2018)  Schedule Activity

 

אודות המרצה:

יעל פוגל, OT ,PhD , מרפאה בעיסוק, אבחון וטיפול במתבגרים עם קשיים נוירו התפתחותיים,החוג לריפוי בעיסוק אוניברסיטת חיפה.

 

הרישום הסתיים