צו קריאה לעידוד קריאה בבתי הספר היסודיים, כיתות א-ו

קורס מבוסס מתווה: חינוך לשוני- "עצמה לכל"- תכנית חונכות וקריאה 3546

ההשתלמות תיתן מענה לאחד הקשיים העומדים בפני המורה לעברית  בבית  הספר היסודי- עידוד קריאה. ננסה  להבין מה הפוטנציאל במפגש המרגש שבין ילד וספר. נתנסה וניישם בדרכים לעידוד קריאה במטרה להיות סוכני שינוי ולהכיר לתלמידינו את קסם הקריאה.

הקורס בנוי במתכונת חדשנית על פי המתווה הבא:  4 מפגשים פרונטליים (12 שעות), 2 מפגשים מקוונים (6שעות )  ו 4 מפגשים של זמן קריאה עצמית (12 שעות).

לרישום לחץ כאן 

 

קהל היעד:                   מורות, רכזות לעברית  וספרניות בבתי הספר היסודיים - כיתות א'-ו'

היקף ומבנה הקורס:    30 שעות :סדנה  ומפגשים מקוונים

מס' מפגשים:               10       

יום הקורס:                   יום ג'   

מועד פתיחה:               28.10  (כנס ביום ב')

מרצה הקורס:              תמי שם טוב

דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות ההשתלמות, השתתפות פעילה על-פי דרישות ההשתלמות

1

מטרות מסגרת הפיתוח המקצועי:

  1. התנסות בפיתוח מיומנויות שפתיות ורגשיות בעקבות קריאת ספרים.
  2. העמקת הידע של המורים בחשיבות תפקידו של המורה בעידוד קריאה.
  3. הרחבת ארגז הכלים של המורה בפרקטיקות של עידוד קריאה בכיתה.

 

ראשי פרקים עיקריים: (הנושאים המרכזיים בהן תעסוק מסגרת הפיתוח המקצועי)

  • תפקידו של המורה בפיתוח אהבת הקריאה של תלמידיו
  •  כיצד מסייעת קריאת ספרים בפיתוח מיומנויות שפתיות?
  • מהי "קריאה חברתית"?

 

 רכיבים יישומים

  • הקניה התנסות ויישום של פרקטיקות של עידוד קריאה.
  • חשיפה והתנסות בכלים טכנולוגיים לעידוד קריאה.
  • העשרת אוצר המילים הרגשי של הלומד ןפיתוח מיומנויות רגשיות.
  • צמצום פערים לימודיים ומענה לתלמידים מתקשים.

   

פירוט המפגשים:

 מפגש ראשון

  • תאריך מפגש:              28.10.2019
  • שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:30-19:00  
  • סך שעות :       3
  • דרכי למידה במפגש:   פרונטלי
  • שם המרצה:                 טלי אשר
  • נושאים במפגש:          ספר. זה כל הסיפור! איך לעודד ילדים לקרוא ספרים

 

מפגש שני

  • תאריך מפגש:              12.11.2019 נדחה ל - 26.11.2019
  • שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:30-19:00  
  • סך שעות :       3
  • דרכי למידה במפגש:   סדנה
  • שם המרצה:                 תמי שם טוב
  • נושאים במפגש:          מה למדתי מלקות הלמידה שלי – איך סיפורים יכולים לשנות חיים

 

מפגש שלישי

  • תאריך מפגש:              26.11.2019   נדחה ל - 03.12.2019
  • שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:30-19:00   
  • סך שעות :       3
  • דרכי למידה במפגש:   מקוון סינכרוני
  • שם המרצה:                 ד"ר יעל שגב ודלית סהרון.

 

מפגש רביעי

  • תאריך מפגש:              10.12.2019
  • סך שעות :       3
  • דרכי למידה במפגש:   זמן קריאה עצמית ויישום בכיתה
  • שם המרצה:                 ד"ר יעל שגב
  • נושאים במפגש:          הנעה לקריאה בהנאה

  

מפגש חמישי

  • תאריך מפגש:              17.12.2019 מפגש א - סינכורני
  • סך שעות :       3
  • דרכי למידה במפגש:   סדנה
  • שם המרצה:                מפגש א - סינכורני
  • נושאים במפגש:          המשך של המפגש המקוון

 

מפגש שישי

  • תאריך מפגש:              31.12.2019 מפגש בפסג"ה אריאל
  • שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:30-19:00   
  • סך שעות :       3
  • דרכי למידה במפגש:   מפגש בפסג"ה אריאל
  • שם המרצה:                 תמי שם טוב
  • נושאים במפגש:          הנעה לקריאה בהנאה

 

מפגש שביעי

  • תאריך מפגש:              7.1.2020
  • סך שעות :       3
  • דרכי למידה במפגש:   זמן קריאה עצמית ויישום בכיתה
  • שם המרצה:                 ד"ר יעל שגב
  • נושאים במפגש:          הנעה לקריאה בהנאה

 

מפגש שמיני

  • תאריך מפגש:              14.1.2020
  • סך שעות :       3
  • דרכי למידה במפגש:    מפגש א-סינכורני  - הנחיות יימסרו במודל-אתר מלווה קורס
  • שם המרצה:                 יעל שגב ודלית סהרון
  • נושאים במפגש:          מאגרי מידע לעידוד קריאה

 

מפגש תשיעי

  • תאריך מפגש:              28.1.2020
  • סך שעות :       3
  • דרכי למידה במפגש:   קריאה עצמית ויישום בכיתה
  • שם המרצה:                 ד"ר יעל שגב
  • נושאים במפגש:            הנעה לקריאה בהנאה

 

מפגש עשירי

  • תאריך מפגש:              11.2.2020
  • שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:30-19:00  
  • סך שעות :       3
  • דרכי למידה במפגש:   מפגש פנים אל פנים במרכז פסג"ה אריאל
  • שם המרצה:                 תמי שם טוב
  • נושאים במפגש:          מה למדתי מילדים על ארון הספרים של הלב – איך פותחים את הדלת לעוד ספרים

 

פירוט תהליכי הערכה:

תהליכי הערכת המטלה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד למטלה הסופית. המטלה הסופית תהא מורכבת ממספר מטלות הניתנות במהלך הקורס והמשקפות את תהליכי ההוראה והלמידה, בהלימה למטרות הקורס, תכניה והמיומנויות המוקנות במהלכה. למטלה יצורף מחוון לבדיקתה. לכל רכיב במטלה, יצוין חלקו באחוזים כחלק מהציון הכולל. יש להגיש את המטלה באתר מלווה קורס (MOODLE)  עד למועד המפגש האחרון בקורס.

רכיבי פרטי הערכה: 

  1. מטלה בנושא קריאה בכיתה אחוז הציון: 10%     מועד הגשה: 26.11.2019
  2. מטלה בנושא עידוד קריאה  אחוז הציון: 10%     מועד הגשה: 28.1.2020
  3. מטלת סיום -תיעוד יישום שני כלים שנלמדו בהשתלמות  חוז הציון: 80%     מועד הגשה: 21.4.2020

 

בבילוגרפיה:

גולדברג, ל' (תשל"ז). בין סופר ילדים לקוראיו. בהוצאת כנרת.

שם טוב, ת' (2000). מהפיכת התפוזים של מתי, בהוצאת הקיבוץ המאוחד.

שם טוב, ת' (2010). אני לא גנב, בהוצאת כנרת.

 

אודות המרצה :

תמי שם טוב נולדה וגדלה בקריית אונו. ספרה הראשון הוא "רק בשביל מילי", אותו כתבה בעת שהייתה בניו יורק. הספר זכה בפרס זאב לספרות ילדים ונוער לשנת תשנ"ט. בדצמבר 2012 זכתה בפרס דףדף לספרות ילדים על ספרה "אני לא גנב".במאי 2013 זכתה בפרס לאה גולדברג על ספרה "אני לא גנב", וב-2014 זכתה בפרס ביאליק על אותו ספר. ספרה "מהפכת התפוזים של מתי" עובד על ידי המחברת למחזה והועלה במסגרת פסטיבל הצגות ילדים בחיפה.

 

לרישום לחץ כאן 

 

פתח צ'ט
1
הי 👋
איך אפשר לעזור?
מה אפשר לעזור?
The Butterfly Button