התאמת העשייה החינוכית בגני הילדים למציאות המשתנה של היום ומחר.
הרישום נסגר
קהל היעד: גננות
היקף ומבנה הקורס:30 שעות
מס' מפגשים:10
יום הקורס: שני/ שלישי
מועד פתיחה:28.10.19
מרצה הקורס:אפרת חבקין ג'יניאו
דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות ההשתלמות, השתתפות פעילה על-פי דרישות ההשתלמות
מטרות מסגרת הפיתוח המקצועי: חשיפת הגננות לארבעת עוגני הגן העתידי ולדרכים ליישומם בגן הילדים.
ראשי פרקים עיקריים: (הנושאים המרכזיים בהן תעסוק מסגרת הפיתוח המקצועי)
- הכרות עם האתגרים והשינויים במאה ה- 21.
- בירור תפיסה חינוכית אישית לאור האתגרים והשינויים.
- הכרות מעמיקה עם תפיסת "הגן העתידי".
- גיבוש עקרונות עבודה של הצוות החינוכי בהלימה לתפיסת ה"גן העתידי".
פירוט המפגשים:
מפגש ראשון
- תאריך מפגש:28.10.19
- שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:30-19:15
- סך שעות : 3
- דרכי למידה במפגש: הרצאה
- שם המרצה:אפרת חבקין ג'יניאו
- נושאים במפגש: מהן המגמות ומהם האתגרים השינויים העכשוויים והעתידיים? מיהם ילדי דור האלפא? מהן ההשלכות של המהפכות שאנו חווים על הזהות האישית שלנו כגננות? אתגר הרלוונטיות בחינוך.
מפגש שני
- תאריך מפגש:18.11.19
- שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:30-19:15
- סך שעות :3
- דרכי למידה במפגש: סדנא
- שם המרצה:אפרת חבקין ג'יניאו
- נושאים במפגש: מהי תפיסת הגן העתידי? מהו השינוי המשמעותי בתפיסה? מהי החדשנות בתפיסה? מהי ייחודיות בגן הילדים? כיצד מבנים אותה? מה הקשר בין הייחודיות של הגן לזהות האישית שלי כגננת? מה הקשר בין התפיסה החינוכית שלי לייחודיות?
מפגש שלישי
- תאריך מפגש:2.12.19
- שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:30-19:15
- סך שעות :3
- דרכי למידה במפגש: הרצאה
- שם המרצה:אפרת חבקין ג'יניאו
- נושאים במפגש: אילו תפיסות חינוכיות ואילו גנים חדשניים/ עתידיים קיימים בעולם כיום? ובארץ? הכרות עם מודלים מובילים בארץ ובעולם. חילוץ עקרונות מהמודלים, וקישורם לתפיסת הגן העתידי.
מפגש רביעי
- תאריך מפגש:13.1.20
- שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:30-19:15
- סך שעות :3
- דרכי למידה במפגש: הרצאה/ סדנא
- שם המרצה:אפרת חבקין ג'יניאו
- נושאים במפגש: מיהם בוגרי ובוגרות הגן העתידי? מהו הידע? אילו מיומנויות ומהם הערכים? מהו מודל הגן העתידי? הכרות עם העוגנים.
מפגש חמישי
- תאריך מפגש:3.2.20
- שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:30-19:15
- סך שעות :3
- דרכי למידה במפגש: סדנא
- שם המרצה:אפרת חבקין ג'יניאו
נושאים במפגש: עוגן ביטוי אישי: מהי למידה פעלנית? כיצד מערבים ילדים בעשייה החינוכית בגן?
מפגש שישי
- תאריך מפגש:24.2.20
- שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:30-19:15
- סך שעות :3
- דרכי למידה במפגש: למידה מרחוק
- שם המרצה:אפרת חבקין ג'יניאו
- נושאים במפגש: עוגן הקהילתיות: מהי קהילה? האם בכל קהילה מתקיימת קהילתיות? מהי קהילתיות בגן?
מפגש שביעי
- תאריך מפגש:3.3.20 (יום שלישי)
- שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:30-19:15
- סך שעות :3
- דרכי למידה במפגש: סדנא
- שם המרצה:אפרת חבקין ג'יניאו
- נושאים במפגש: עוגן יצרנות ויזמות: מהי יצרנות? כיצד יוצרים תרבות יזמית בגן? האם קיים הבדל בין יצרנות ליצירה?
מפגש שמיני
- תאריך מפגש:24.3.20 (יום שלישי)
- שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:30-19:15
- סך שעות :3
- דרכי למידה במפגש: הרצאה/ סדנא
- שם המרצה:אפרת חבקין ג'יניאו
- נושאים במפגש: עוגן למידה במרחבי חיים: מהם מרחבי חיים? כיצד לומדים במרחבי חיים? מהו אופי הלמידה במרחבי החיים?
מפגש תשיעי
- תאריך מפגש:18.5.20
- שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:30-19:15
- סך שעות :3
- דרכי למידה במפגש: הרצאה/ סדנא
- שם המרצה:אפרת חבקין ג'יניאו
- נושאים במפגש: עקרונות פדגוגיים ליישום התפיסה החינוכית של הגן העתידי. מוקדי יישום: ניהול זמן, ארגון מרחב, תוכן ופרקטיקות הוראה.
מפגש עשירי
- תאריך מפגש:1.6.20
- שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16:30-19:15
- סך שעות :3
- דרכי למידה במפגש: הרצאה/ סדנא
- שם המרצה:אפרת חבקין ג'יניאו
- נושאים במפגש: לקראת גיבוש תפיסה פדגוגית ייחודית בדגש על הגברת עוצמה.
פירוט תהליכי הערכה:
תהליכי הערכת המטלה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד למטלה הסופית. המטלה הסופית תהא מורכבת ממספר מטלות הניתנות במהלך הקורס והמשקפות את תהליכי ההוראה והלמידה, בהלימה למטרות הקורס, תכניה והמיומנויות המוקנות במהלכה. למטלה יצורף מחוון לבדיקתה. לכל רכיב במטלה, יצוין חלקו באחוזים כחלק מהציון הכולל. יש להגיש את המטלה באתר מלווה קורס (MOODLE) עד למועד המפגש האחרון בקורס.
פירוט תהליכי הערכה יפורסמו בהמשך.
בבילוגרפיה:
יפורסם בהמשך
אודות המרצה:
אפרת חבקין ג'יניאו
- בוגרת קורס "מנחות הגן העתידי", במשרד החינוך.
- בוגרת קורס הגי"ג (שנה א'), במשרד החינוך.
- בעלת B.A במדעי החברה (החוג המשולב למדעי החברה ומדעי הטבע), באוניברסיטת בר-אילן.
- בעלת M.A בחינוך- המגמה להתפתחות הילד, באוניברסיטת בר-אילן.
- בעלת תעודת הוראה לגיל הרך (גן, א'-ב'), במכללת בית ברל.
- בוגרת קורס "הוראה מתקנת בקריאה" במכללת אפיק- ניצן.
- בוגרת קורס "הנחיית קבוצות הורים".
בעלת 20 שנות ותק בהוראה (10 שנים מחנכת בכיתות א'-ב' ו- 10 שנים מנהלת גן חובה).
גננת מובילה בראש העין.