הרישום נסגר

בקורס זה נכיר מושגי יסוד ביצירתיות, נכיר מיתוסים שחוסמים אותנו מלקדם יצירתיות, ועקרונות שמעודדים יצירתיות – עקרונות שאם ניישם אותם התלמידים לבטח יהיו יצירתיים יותר. לבסוף נכיר פדגוגיות שמעודדות יצירתיות ופדגוגיות מוטות עתיד וניראה איך ניתן ליישם אותם בכיתה.

 

קהל היעד:                   גננות / מורים בבתי ספר יסודיים  / מורים בחט"ב ותיכונים
היקף ומבנה הקורס:     30 שעות א-סינכרוני
מס' מפגשים:               10
יום הקורס:                   שני
מועד פתיחה:               29.10.2018
מרצה הקורס:               ד"ר אלעד שגב
דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות ההשתלמות, השתתפות פעילה על-פי דרישות ההשתלמות

 

מפגש ראשון

תאריך מפגש:               29.10.2018
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 17:00-20:00
סך שעות :         4
דרכי למידה במפגש:     א-סינכרוני
שם המרצה:                 ד"ר אלעד שגב
נושאים במפגש:            אילו מיתוסים חוסמים אותנו מלהיות יצירתיים

 

 

מפגש שני

תאריך מפגש:               12.11.2018
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 17:00-20:00
סך שעות :         4
דרכי למידה במפגש:     א-סינכרוני
שם המרצה:                 ד"ר אלעד שגב
נושאים במפגש:           מהי התועלת ביצירתיות?

 

 

מפגש שלישי

תאריך מפגש:               26.11.2018
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 17:00-20:00
סך שעות :         4
דרכי למידה במפגש:     א-סינכרוני
שם המרצה:                 ד"ר אלעד שגב
נושאים במפגש:           מהם האלמנטים מעודדי היצירתיות?

 

מפגש רביעי

תאריך מפגש:               10.12.2018
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 17:00-20:00
סך שעות :         4
דרכי למידה במפגש:     א-סינכרוני
שם המרצה:                 ד"ר אלעד שגב
נושאים במפגש:           איך מיישמים פדגוגיות מעודדת יצירתיות ומוטות עתיד בכיתה?

 

 

מפגש חמישי

תאריך מפגש:               24.12.2018
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 17:00-20:00
סך שעות :         4
דרכי למידה במפגש:     א-סינכרוני
שם המרצה:                 ד"ר אלעד שגב
נושאים במפגש:           מהן פדגוגית מוטת עתיד?

 

 

מפגש שישי

תאריך מפגש:               7.1.2019
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 17:00-20:00
סך שעות :         4
דרכי למידה במפגש:     א-סינכרוני
שם המרצה:                 ד"ר אלעד שגב
נושאים במפגש:           בואו וניראה יחד מורים מכל הארץ

 

מפגש שביעי

תאריך מפגש:               21.1.2019
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 17:00-20:00
סך שעות :         4
דרכי למידה במפגש:     א-סינכרוני
שם המרצה:                 ד"ר אלעד שגב
נושאים במפגש:           פרקטיקה ופדגוגיה של תקשוב בכיתה

 

מפגש שמיני

תאריך מפגש:               4.2.2019
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 18:30-20:00
סך שעות :         2
דרכי למידה במפגש:     א-סינכרוני
שם המרצה:                 ד"ר אלעד שגב
נושאים במפגש:           כתיבה של עבודה מסכמת

 

 

פירוט תהליכי הערכה:

חובה לבצע את כל השיעורים המתוקשבים ולענות על השאלות ביחידות המתוקשבות, בנוסף בסיום ההשתלמות המורים יגישו עבודה בנושא "פדגוגיה מקדמת יצירתית בכיתה "

את העבודה יש להגיש כקובץ word  בסביבת המודל. תאריך אחרון להגשה 4.3.2018, את העבודה ניתן להגיש ביחידים או בזוגות.

 

מבנה העבודה:

מבוא: חשיבות טיפוח יצירתיות ויזמות בתוך מערכת החינוך, ואלמנטים מעודדי יצירתיות ויזמות שיבואו לידי ביטוי בשיעור (חצי עמוד).

יישום: יש להציג שני עקרונות שלמדתם בקורס ואת אופן היישום שלהם בהוראה אצלכם (עמוד אחד).

רפלקציה על הקורס , במקרה שהעבודה מוגשת בזוגות, כל מורה יכתוב פרק זה בנפרד.(חצי עמוד כל רפלקציה)

ציון:  על כל מורה לכתוב את הציון שהוא חושב שמגיע לו על העבודה.

מורה שירצה להגיש סרטון המסביר בדקה או שתיים השיעור שפיתח והעביר, במקום להגיש עבודה כתובה מוזמן לפנות אליי לפרטים נוספים

 

 

בבילוגרפיה:

  1. יצירתיות רצינית , אדוארד דה בונו, בהוצאת ברנקו-וויס (1995)
  2. איך לגדל ילדים יצירתיים ושמחים – ד"ר פינקי פיינשטיין, בהוצאת אורנית (2010)
  3. הנעה ללמידה:  תפיסות חדשות של מוטיבציה, יורם הרפז, בהוצאת ברנקו-וויס (2001)
  4. לצאת מהקווים –סודות החשיבה היצירתית -  קן רובינסון (2013)
  5. בשביל(י) ההכשרה להוראה – מבט פילוסופי על הכשרת מורים (2013)
  6. בתי ספר יצירתיים - קן רובינסון (2016)
  7. The Cambridge Handbook of Creativity (Cambridge Handbooks in Psychology( James C. Kaufman & Robert J. Sternberg (2010)
  8. The Creativity Crisis: The Decrease in Creative Thinking Scores on the Torrance Tests of Creative Thinking, Kyung Hee Kim Volume 23, Issue 4, 2011
  9. Unlocking Creativity: A Teacher's Guide to Creativity Across the Curriculum (Unlocking Series) 1st Edition by Robert Fisher, Mary Williams (2004).
  10. Insight Out: Get Ideas Out of Your Head and Into the World by Tina Seelig (2015) .
  11. World class learners: Educating Creative and Entrepreneurial Students, Yong Zaho, 2012

ד"ר אלעד שגב – מומחה לפיתוח יצירתיות, מנהל תוכנית מצטיינים, חוקר ומרצה למתמטיקה שימושית, ואת זמנו הפנוי מעדיף לבלות בים.