לרישום 

 

בשנים האחרונות תהליך הפיתוח המקצועי של הגננות המובילות עסק בפיתוח מיומנויות מנהיגות והובלה של הגננות המובילות ומיצוב תפקידן ביחס לגננות האשכול והמדריכות. יסודות אלו מהווים קרקע פוריה לתהליך אשר מזמן הזדמנות לגננות המובילות לפתח חשיבה ומיומנויות יזמיות, על מנת להוביל תהליכים פדגוגים ומערכתיים בגני הילדים של העיר.

קהל היעד: גננות מובילות
היקף ומבנה הקורס: 30 שעות
מס' מפגשים: 10
יום הקורס: שני
מועד פתיחה: 22.10.18
מרצה הקורס: גלית לוי
דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות ההשתלמות, השתתפות פעילה על-פי דרישות ההשתלמות

מטרות מסגרת הפיתוח המקצועי:
1. פיתוח וחיזוק מיומנויות הובלה ומנהיגות להובלת תהליכים פדגוגים ומערכתיים.
2. פיתוח חשיבה יזמית, כזו המתבוננת על המציאות מזווית ראיה אחרת, והקניית כלים לחשיבה יזמית ורעיונית.
3. הקניית כלים לפתרון בעיות מבוסס מתודולוגית Design Thinking ו - Creative Leadership.

ראשי פרקים עיקריים:
1. מנהיגות יוצרת מהי? אני כמנהיגה יוצרת
2. מודל FRESH BLUE ליצירת פתרונות פורצי דרך
3. פתרון אתגרים מהותיים באמצעות גיבוש נקודת מבט חדשה וכלים לחשיבה חדשנית
4. התמודדות עם אתגרים והתנגדויות בהנחיה ובהובלת צוותים

רכיבים יישומים
1. יוזמה/יוזמות הנותנות מענה לצרכים ולאתגרים איתם מתמודדות גננות האשכול בעיר אריאל
2. הנחית מפגשי גננות אשכול בשיטת המניפה.

 

פירוט המפגשים:

מפגש ראשון
תאריך מפגש: 22.10.18
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16.30-19.00
סך שעות : 3
דרכי למידה במפגש: הרצאה וסדנא
שם המרצה: גלית לוי
נושאים במפגש: 1. הרצאת פתיחה מעוררת השראה 2. Creative Leadership ו-Design Thinking 3. הגדרת האתגר/הבעיה

 

מפגש שני
תאריך מפגש: 5.11.2018
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16.30-19.00
סך שעות : 3
דרכי למידה במפגש: סדנא
שם המרצה: גלית לוי
נושאים במפגש: 1. הגדרת האתגר/הבעיה (המשך) 2. מיפוי קהלי יעד

 

מפגש שלישי
תאריך מפגש: 26.11.2018
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16.30-19.00
סך שעות : 3
דרכי למידה במפגש: סדנא
שם המרצה: גלית לוי
נושאים במפגש: 1.בחירת קהלי יעד 2.ניסוח שאלונים

 

מפגש רביעי
תאריך מפגש: 21.1.2019
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 17:00-19.30
סך שעות : 3
דרכי למידה במפגש: סדנא
שם המרצה: גלית לוי
נושאים במפגש: 1.ניסוח שאלונים 2.אימון בקיום ראיונות עומק/תצפיות

מפגש חמישי
תאריך מפגש: 11.2.2019
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16.30-19.00
סך שעות : 3
דרכי למידה במפגש: סדנא
שם המרצה: גלית לוי
נושאים במפגש: גיבוש תובנה ייחודית (POV)

מפגש שישי
תאריך מפגש: 4.3.2019
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16.30-19.00
סך שעות : 3
דרכי למידה במפגש: סדנא
שם המרצה: גלית לוי
נושאים במפגש: העלאת רעיונות ויצירת דגמים ראשוניים לפתרונות

מפגש שביעי
תאריך מפגש: 25.3.2019
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16.30-19.00
סך שעות : 3
דרכי למידה במפגש: סדנא
שם המרצה: גלית לוי
נושאים במפגש: פיתוח פתרון נבחר

מפגש שמיני
תאריך מפגש: 8.4.2019
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16.30-19.00
סך שעות : 3
דרכי למידה במפגש: סדנא
שם המרצה: גלית לוי
נושאים במפגש: פיתוח פתרון נבחר

מפגש תשיעי
תאריך מפגש: 6.5.2019
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16.30-19.00
סך שעות : 3
דרכי למידה במפגש: סדנא
שם המרצה: גלית לוי
נושאים במפגש: 1.מפתרון ליוזמה יישומית 2.פנינו לאן?

מפגש עשירי
תאריך מפגש: 27.5.2019
שעות למידה(שעת פתיחת וסיום המפגש): 16.30-19.00
סך שעות : 3
דרכי למידה במפגש: סדנא
שם המרצה: גלית לוי
נושאים במפגש: במת תוצרים חגיגית

רכיבי הערכה:
1. הצגת את התוצר/מוצר/פיתרון שעלה באשכול. מהו? למי מיועד? על איזה צורך/בעיה הוא עונה?
2. תיעוד את מהלך עבודת האשכול באופן ענייני וממוקד עפ"י הפרמטרים הבאים:
(ניתן להשתמש בטבלה, לא הכרחי)

3. כתבי רפלקציה בשני מישורים:
א. רפלקציה על תהליך הלמידה שלך
• מה היה החידוש עבורך השנה בתהליך הלמידה שעברת?
• מה היה אתגר עבורך? כיצד התמודדת?
• מה הערך המוסף של התהליך שעברת?

ב. רפלקציה על הובלת התהליך באשכול
• מה היה החידוש עבורך השנה בהובלת התהליך באשכול?
• מה היה אתגר עבורך ? כיצד התמודדת?
• מה הרגשת במהלך הובלת המפגשים ?
• מה למדת/התחדש לך על עצמך במהלך הלמידה בקורס של המובילות ובהובלת האשכול?

בבילוגרפיה:
בן חורין, י. (2008). חשיבה המצאתית: תכסיסי חשיבה בפעולה. מכון ברנקו וייס.
גלב, מ'. ג'. (2008). לחשוב כמו ליאונרדו דה וינצי. כתר.
גולדנברג, י., מזורסקי, ד., וסולומון, ס. (1999). למה לא חשבתי על זה קודם? הוצאת אדיסון.
דה בונו, א., (1996), שישה כובעי חשיבה. הוצאת כנרת.
טרזי, ע. (2012) Dז - חדשנות דרך חשיבה עיצובית, PENZA Publications.
קניאל, ש. (2006) חינוך לחשיבה: חינוך קוגניטיבי לשליטה על התודעה, רמות, תל אביב.

Sternberg, R. J. (2000) Identifying and Developing Creative Giftedness. Roeper Review; Dec2000, Vol. 23 Issue 2, p60, 5p.

   Boot camp boot leg. D school Stanford

http://dschool.stanford.edu/wp-content/uploads/2011/03/BootcampBootleg2010v2SLIM.pdf

יש להוריד PDF)  Educators tool kit)

http://www.designthinkingforeducators.com/toolkit/

אתר שמרכז דוגמאות לחשיבה עיצובית     http://rethinked.org/?s=jane+fulton+suri&submit=Go

 

אודות המרצה:

פסיכולוגית חברתית, מומחית בפיתוח מנהיגות וניהול בעידן הרב-דורי, בעלת ניסיון של 20 שנים כיועצת ארגונית, מנחת קבוצות, מרצה ומאמנת אנשי חינוך ומנהלים. ניהלה ופיתחה, בשיתוף צוות מוביל מחברת תרופות מובילה בעולם, תוכנית חדשנית לפיתוח מנהלים בכירים, ש זכתה ב-President Awards ודורגה ב-TOP 3 במסגרת תחרות עולמית Eye for Pharma, בשל חדשנותה ותרומתה לחולים בישראל.

 

לרישום