פעולות במרכז ההדרכה:
הנחייה של מורי המורים 
ליווי המשתלמים הלומדים גם בסביבות דיגיטליות
ארגון תשתיות ללמידה דיגיטלית בפסג"ה
ליווי מפגשים בהשתלמויות בתחום

תוצרי מרכז ההדרכה:
קידום תהליכי למידה המשלבים כלים דיגיטליים בהשתלמויות מורים ארגון וניהול ידע ההשתלמות באתר מלווה למידה MOODLE
קידום תהליכי למידה שיתופית באתר מלווה למידה MOODLE
ליווי מפגשים מקוונים במסגרת השתלמויות
קיום מפגשי יעץ פרטני באמצעות כלי תקשורת דיגיטליים השתתפות במיזמים אזוריים בתחום

מדריכים ללומד בסביבת ה - Moodle

איך מגישים מטלה באתר הקורס Moodle?

דלית סהרון |
הנחיות לכניסה למרחב מלווה למידה במודל – קובץ להורדה או צפו בסרטון ובמצגת בהמשך הנחיות להגשת מטלה בסביבת המודל קרא עוד
סגור לתגובות על איך מגישים מטלה באתר הקורס Moodle?

הגשת מטלת Moodle

דלית סהרון |
בסרטון זה תוכלו לראות כיצד להעלות מטלה למודל. קרא עוד
סגור לתגובות על הגשת מטלת Moodle

עדכון כתובת דואר אלקטרוני במערכת Moodle (אתר הקורס)

דלית סהרון |
כתובת המייל המופיעה באתר מלווה קורס Moodle הינה כתובת המייל שדיווחתם עליה למשרד החינוך (מערכת השכר, תנאי העסקה). יש לדאוג כי המייל המפורסם הוא המייל השוטף בו אתם משתמשים.  במידה וצריך לשנות, יש להכנס לאתר ייעודי של משרד החינוך (לחצן [...] קרא עוד
סגור לתגובות על עדכון כתובת דואר אלקטרוני במערכת Moodle (אתר הקורס)

הגשת בקשה להצטרף לסביבת הקורס -Moodle

דלית סהרון |
קיבלתם ממרכז הפסג"ה קישור שהוא הזמנה להגשת בקשת כניסה לאתר הקורס. בלחיצה על הקישור שקיבלתם  תעברו למסך הזדהות משרד החינוך (מסך הכניסה שלכם למערכות המידע של משרד החינוך) באם אין לכם את הקוד והסיסמה ניתן להתחבר ע"י הזנת תעודת זהות [...] קרא עוד
סגור לתגובות על הגשת בקשה להצטרף לסביבת הקורס -Moodle

אישור הרשמה לקורס: כיצד זה מתבצע? מידע למורי מורים

דלית סהרון |
השנה, נשלח ללומדים הזמנה דיגיטלית באמצעותה הם יוכלו להכנס לסביבת ה Moodle  של הקורס בו הם לומדים.   כאשר תכנסו לסביבה הלמידה של הקורס תצטרכו לאשר את הלומדים על סמך רשימת המשתלמים שתקבלו מהפסג"ה.   עו"ה (המשתלמים) יקבלו קישור לקורס [...] קרא עוד
סגור לתגובות על אישור הרשמה לקורס: כיצד זה מתבצע? מידע למורי מורים

העשרה והרחבה על הוראה ולמידה גם במרחבים דיגיטליים

כיצד נכון להשתמש ביצירות אמנות, קטעי מוסיקה בהוראה ולמידה?

דלית סהרון |
לצורך שימוש בחומרים באופן ציבורי ופתוח, ככלל, נדרש אישור מבעלי הזכויות או הפניה ליצירה באמצעות קישור או להשתמש ביצירה המוגדרת כמותרת לשימוש ציבורי. שימוש בחומרים מהאינטרנט לצורכי הוראה בכיתה או מרחוק מותר מבלי לבקש רשות מבעלי הזכויות ומבלי לשלם תמורה בהתקיים כל [...]
סגור לתגובות על כיצד נכון להשתמש ביצירות אמנות, קטעי מוסיקה בהוראה ולמידה?

סיפור בריבוע

דלית סהרון |
דוגמה לפיתוח יחידת לימוד אינטגרטיבית במסגרת פיתוח מקצועי: צוות מדריכות הפסג"ה פיתח יחידת תוכן המציעה תוכן אינטגרטיבי לילדים. היחידה ותהליך היווצרותה הינו מודל לקידום שיתוף פעולה בין מורים בבתי הספר לפיתוח יחידות משמעותיות ללמידה בבתי הספר. יחידת ההוראה שפותחה משלבת [...]
סגור לתגובות על סיפור בריבוע

על הזום Zoom

דלית סהרון |
הדרכה על סביבת הזום – Zoom ארגון הרכיבים והיבטים טכנו פדגוגים בשימוש בזום מתוך מרתון נוכחים מרחוק נשארים קרוב 26.08.2020 לנוחיותכם, תוכלו להתחיל ולצפות על פי נושאים המוזכרים בסרטון עדכון המודל – שגרה קבועה כל שבוע! הסבר על כיצד לעדכן [...]
סגור לתגובות על על הזום Zoom

למידה מרחוק- עקרונות ורעיונות

דלית סהרון |
במסגרת ההערכות ופיתוח הקורסים לשנת הלימודים תשפ"א וכחלק מהתנהלות משרד החינוך לצד נגיף הקורונה על המרצים להערך ללמידה מרחוק במהלך הקורס כולו.   לעובדי ההוראה יש ציפייה כי הלמידה בשנה זו תתייחס ללמידה מתוקשבת בשגרה ובחרום. התייחסות ללמידה זו היא צו השעה והיא [...]
סגור לתגובות על למידה מרחוק- עקרונות ורעיונות

שימוש בפודקאסט-הסכת בהוראה ולמידה

דלית סהרון |
פודקאסט (באנגלית: Podcast; על פי החלטות האקדמיה ללשון העברית: הֶסְכֵּת) הוא מעין תוכנית רדיו המופצת באינטרנט בחינם או בתשלום, וניתן להאזין לה בכל זמן ובכל מקום (Radio-On-Demand).   המילה "פודקאסט" מורכבת משתי מילים: ה-Pod נגזר מנגן המדיה של Apple – האייפוד – iPod. חברת אפל ויתרה על השימוש במילה הגנרית (ללא האות i).[1] ה-Cast הוא קיצור של המילה Broadcast (שיטות [...]
סגור לתגובות על שימוש בפודקאסט-הסכת בהוראה ולמידה

כניסה למוודל עובדי הוראה 

דלית סהרון |
הנחיות כניסה לאתר מלווה קורס (Moodle) עובדי הוראה היכנסו לדף אתרי למידה דיגיטלית של משרד החינוך או לחצו על המילה Moodle בסרגל התפריטים של אתר פסגה אריאל לחצו על      אגף א לפיתוח מקצועי-מרכזי פסג"ה     בחלון ההזדהות שנפתח – [...]
סגור לתגובות על כניסה למוודל עובדי הוראה 
מרכז הדרכהתקשוב

שימוש באפליקציות בלמידה-הרצף האפליקטיבי שלי

דלית סהרון |
הרהורים לטלפון החכם שלנו יש פוטנציאל משמעותי ללמידה האישית שלנו. שפע של אפליקציות מגוונות פתוחות לנו לבחירה ושימוש. רובנו, מבלי שנתנו לכך את הדעת משתמשים בכמה אפליקציות המספקות לנו פתרון שלם לתהליך הלמידה – אני קוראת לזה "הרצף האפלקטיבי ללמידה". [...]
סגור לתגובות על שימוש באפליקציות בלמידה-הרצף האפליקטיבי שלי
תקשוב

סרטונים כהשראה לתכנון פעילות בגן

דלית סהרון |
  והפעם הסוואה ושיתוף פעולה כתבו: מרינה לנדה, גננת בגן שקד, אריאל דלית סהרון, רכזת תקשוב, פסג"ה אריאל כולנו מסיירים במקומות שונים -בטבע, בקניון, במוזיאון וגם במרחבים וירטואליים. באחד מהסיורים הווירטואליים נחשפנו לסרטון אמן ציורי גוף בשם: Johannes Stoetter הסרטון מעורר [...]
0