מרכז הדרכה ויעץ לחינוך לשוני

מקצוע העברית (חינוך לשוני) כולל בתוכו את ארבעת אופני השיח: כתיבה, קריאה דיבור והאזנה וכן הקניית ידע לשוני בסיסי התומך בקידום מיומנויות אלו. התלמיד נדרש לידע זה כדי שיוכל להתמצא בעולמנו ולהצליח בלימודיו בתחומי הדעת השונים ובעיקר במקצועות רבי המלל.

על המורה לזמן לתלמידים הזדמנויות רבות ומגוונות ולקדם לימוד שיטתי ומכוון של תהליכי הבנה והפקה של טקסטים דבורים וכתובים מסוגות שונות, ובכלל זה דפוסי השיח והמבנים הלשוניים של השפה.

צוות הפסג"ה בפסג"ה אריאל עומד לרשות המורים בתפקיד חשוב זה ובמדור זה ננסה לרכז לשרותכם אתרים, כלים ומידע שיעזרו לכם במשימה זו. נשמח לעמוד לרשותכם בשעות הקבלה.

"הדבר הכי חשוב, הוא לעולם לא להפסיק לשאול שאלות."/ אלברט אינשטיין

תוכנית לימודים חינוך לשוני

 


יחידות הוראה

יחידת הוראה לחנוכה- לכיתות ג' -ד'- "זה היה בחנוכה או נס גדול היה פה"

יחידת הוראה לחנוכה- לכיתות ג' -ד'. אלתרמן כתב בשפתו הקסומה סיפור על כלי המטבח הבוחרים להמחיז את סיפור חנוכה בחדר

מידעונים

שילוב המשחק בהוראת העברית

"משחקים משמנים את גלגלי הגוף והשכל" .  בנג'מין פרנקלין כתבה: סיגל חסון, רכזת תחום שפה במרכז פסג"ה אריאל רבים משייכים

יומן קריאה אחר לגמרי

מחפשים רעיונות טובים שידברו אל לב התלמידים וירעננו את יומן הקריאה המסורתי? לאחרונה פרסם הארגון האמריקאי למורים שעוסקים בשפה )NCTE

משפחה בספרות ילדים

כל המשפחות המאושרות – מאושרות באותה הדרך. כל משפחה אומללה – אומללה בדרכה שלה. (לב טולסטוי) מתוך הספר "אנה קארנינה".

דמותו של אליעזר בן יהודה ועבודתו כמחייה השפה העברית -הצעות לפעילויות

 "דע לך, שכל הקלקולים באים משימוש קלוקל במילים. המחשבה צריכה מילים בשביל לצאת לעולם, למרות שהשפה והמילים נתפסות כאוויר לנשימה.

הזיכרון בחינוך לשוני

"הזיכרון הוא כמו דופק. אני רוצה להקשיב לדופק, להתנגח איתו, לא לשמוע אותו לפעמים כי אני רוצה לחיות, אבל הוא

הומור

  "כי הצחוק (כדאי לדעת) הוא דבר נפלא מאוד. מי ייתן ועל כל צעד יצחיקונו עוד ועוד…" שלונסקי (מתוך: "עלילות

מילים של התחלה

  מילים התחלה

חודשי השנה

החרות לקרוא ספרים

" כל האומר חייב אדם לזכור כל מה שקרא, משול למי שאמר חייב אדם לשמר בגופו כל מה שאכל. הוא

ביטויים וניבים בחג החנוכה

בפוסט הנוכחי נתמקד בחג האור. יש מגוון רחב של ביטויים וניבים המתייחסים לאור (ראו מסגרת מצד שמאל) מה ניתן לעשות