קורס אשכול גנים – צופית קרומבי (30 שעות) – תשפ"א

רישום נסגר

 

קורס מבוסס מתווה: 3699

רציונל:                        

המרחב האשכולי מהווה קבוצת למידה ושייכות לגננות אשר לומדות יחד וחולקות ידע, לבטים וחשיבה משותפת לקידום ההוראה בגני הילדים/

 

 

קהל היעד:                   גננות אשכול
היקף ומבנה הקורס:
    30 שעות למידה מרחוק

מס' מפגשים:               10       

יום הקורס:                   ראשון  

מועד פתיחה:               2/9/20

מרצה הקורס:              צופית קרומבי

דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות ההשתלמות, השתתפות פעילה על-פי דרישות ההשתלמות

 

מטרות מסגרת הפיתוח המקצועי:

  • לגבש ולחזק את תפיסת הזהות הקהילתית של הגננות באשכול, לגבש את קבוצת הגננות וליצור קבוצת שייכות, בהתאם לתפיסת הגן העתידי
  • לפתח מעגלי שיח והיוועצות ולקדם למידה עמיתים בצוותי בגנים במרחב האשכולי
  • לתת בידי הגננת כלים להוראה דיגיטלית

 

ראשי פרקים עיקריים: (הנושאים המרכזיים בהן תעסוק מסגרת הפיתוח המקצועי)

  1. טכנופדגוגיה
  2. מודל היוועצות
  3. חוסן רגשי

רכיבים יישומים

  • דיון קבוצתי בסוגיות פדגוגיות בחדרי זום

 

פירוט המפגשים:

מפגש ראשון

  • תאריך מפגש:2/9/20
  • מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) סנכרוני
  • זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 17:30-20:00
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: צופית קרומבי
  • נושאים במפגש: הערכות לשנה"ל תשפ"א

מפגש שני

  • תאריך מפגש:10/9/20
  • מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) סינכרוני
  • זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 17:30-20:00
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: אתי אליזם
  • נושאים במפגש: דגשים לשנה"ל תשפ"א, חוסן רגשי

מפגש שלישי

  • תאריך מפגש:25/10/20
  • מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) סינכרוני
  • זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 17:30-20:00
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: אודליה פרץ
  • נושאים במפגש: טכנופדגוגיה -  בניית תכנית עבודה שבועית -בלמידה מרחוק

מפגש רביעי

  • תאריך מפגש:8/11/20
  • מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני)  סינכרוני
  • זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 17:30-20:00
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: אודליה פרץ
  • נושאים במפגש: טכנופדגוגיה - למידה סנכרונית עם ילדי הגנים והוריהם

מפגש חמישי

  • תאריך מפגש:29/11/20
  • מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) סינכרוני
  • זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 17:30-20:00
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: מרצה אורח – יפורסם בהמשך
  • נושאים במפגש: טכנופדגוגיה

מפגש שישי

  • תאריך מפגש:20/12/20
  • מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) סינכרוני
  • זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 17:30-20:00
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: אסנת ברזילי - יועצת
  • נושאים במפגש: מודל היוועצות - אי של ודאות בתקופה של חוסר ודאות/ + משימה בחלוקה לחדרים

מפגש שביעי

  • תאריך מפגש:17/1/21
  • מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) סינכרוני
  • זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים)/ 17:30-20:00
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: צופית קרומבי
  • נושאים במפגש:  גיבוש, ייחודיות הגננת

מפגש שמיני

  • תאריך מפגש:14/2/21
  • מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) א-סינכרוני, סינכרוני
  • זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 17:30-20:00
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: צופית קרומבי
  • נושאים במפגש: מודל היוועצות - חוסן+משימה א/ סינכרונית

מפגש תשיעי

  • תאריך מפגש:7/3/21
  • מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) א-סינכרוני, סינכרוני
  • זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 17:30-20:00
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: צופית קרומבי
  • נושאים במפגש: מודל היוועצות - חוסן+משימה א/ סינכרונית

מפגש עשירי

  • תאריך מפגש:26/5/21
  • מסגרת ההוראה (א-סינכרוני, סינכרוני ) א-סינכרוני, סינכרוני
  • זמן למידה (שעת פתיחת וסיום המפגש או טווח ימים): 17:30-20:00
  • סך שעות : 3
  • שם המרצה: אתי אליזם
  • נושאים במפגש: מפגש פיקוח סוף שנה+משימה א/סכרונית

 

פירוט תהליכי הערכה:

 תהליכי הערכת המטלה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד למטלה הסופית/ המטלה הסופית תהא מורכבת ממספר מטלות הניתנות במהלך הקורס והמשקפות את תהליכי ההוראה והלמידה, בהלימה למטרות הקורס, תכניה והמיומנויות המוקנות במהלכה/ לכל רכיב במטלה, יצוין חלקו באחוזים כחלק מהציון הכולל/

יש להגיש את המטלה באתר מלווה קורס (MOODLE)  ע"פ התאריכים המצוינים לעיל

חלק 1- טכנופדגוגיה אחוז הציון: 40     מועד הגשה: 20/12/21

  1. לאילו כלים טכנולוגיים נחשפת במהלך שני מפגשי הטכנופדגוגיה?
  2. בחרי כלי אחד מתוך הכלים שלמדת ותני דוגמה ליישומו בעבודתך החינוכית עם הילדים, הצוות וההורים בלמידה מרחוק
  • מדוע בחרת דווקא בכלי זה
  • פרטי את השימוש בכלי כפי שיישמת בגן
  1. סיכום ותובנות/ התמקדי בהוראה בהיבט של ידע-מיומנויות- ערכים

 

חלק 2- מודל היוועצות/חוסן אחוז הציון: 40     מועד הגשה: 7/3/21

  1. לאילו כלים/מיומנויות נחשפת במהלך המפגשים על מודל ההיוועצות/חוסן?
  2. בחרי כלי אחד מתוך הכלים שלמדת ותני דוגמה ליישומו בעבודתך החינוכית עם הילדים, הצוות וההורים בלמידה מרחוק

א. מדוע בחרת דווקא בכלי זה

ב. פרטי את השימוש בכלי/מיומנות כפי שיישמת בגן

3. סיכום ותובנות/ כיצד יישום זה השפיע על עבודתך?

 

חלק 3- התבוננות רפלקטיבית על תהליך הלמידה      אחוז הציון: 20     מועד הגשה: 26/5/21

בחני את התהליך שעברת לאורך מפגשי האשכול תוך התייחסות לנקודות הבאות:

  1. ציפיות עימם הגעתי למפגשים
  2. תיאור תהליך הלמידה ההיברידי (יתרונות, חסרונות, אתגרים)/
  3. ידע – מיומנויות וערכים שרכשתי במסגרת המפגשים
  4. תרומתם של מפגשי האשכול לפיתוח המקצועי שלי

 

ביבליוגרפיה:

  1. אלדרוקי פינוס/ ד, ג'ראד/ מ, תורג'מן/ מ, הגן העתידי – להיות אני, להשתייך ולשנות עולם (2019) עלון דע – גן עמ' 9-19
  2. בר–גאי, א/ שמר,א/ היוועצות בקבוצה משרד החינוך
  3. ברק, ח/ מודל להנחיית דיון רגשי בקבוצות לימוד שפ"ינט – אתר השירות הפסיכולוגי ייעוצי – משרד החינוך/
  4. גולדהירש, א', דשבסקי, ע' ועזריה, ש'  (2003(  התמודדות עם מצבי לחץ בעיתות חירום בגן הילדים - מדריך לפסיכולוגים וליועצים להטמעת הערכה לגננת ולצוות הגן, הוצ' משרד החינוך – אגף שירות פסיכולוגי יעוצי ואגף לחינוך קדם יסודי
  5. פרוטוקול היוועצות – ברנקו וייס
  6. שפ"יטון - חוסן אישי ומערכתי בימים של מתח מתמשך, הוצאת השירות הפסיכולוגי ייעוצי, חשוון תשס"ה, נובמבר 2004/
  7. צדוק,א,(2020) למידה מרחוק עבודה בימי קורונה – היום שאחרי

 

וובילוגרפיה:

המרחב הפדגוגי – משרד החינוך

תיק תוכניות הלימודים – משרד החינוך

פרקטיקות להוראה איכותית – משרד החינוך

 

פתח צ'ט
1
הי 👋
איך אפשר לעזור?
מה אפשר לעזור?
The Butterfly Button