קורס אשכול גנים גיאוגרפי -למידה שיתופית – לימור פאר -מפקחת זהורית שטאל

קהל היעד:  גננות אשכול – תפוח, רחלים, נופי נחמיה ומגדלים
היקף הקורס: (21 שעות עם ציון) מפגשי פנים אל פנים / גמישות פדגוגית
יום הקורס: א'
מועד פתיחה: 25.9
דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות.
דרכי הערכה: תהליכי ההערכה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד לתוצר הגשה.

רציונל:
כישורי חיים הינה תוכנית התפתחותית המלווה את הילדים במערכת החינוך מהגן עד בגרות. התוכנית מיישמת את תפישת הפסיכולוגיה החיובית, מחזקת את כוחותיו של הילד, מקדמת את רווחתו הנפשית, את יכולותיו ללמוד, ליצור ולהסתגל למציאות מגוונת בשגרה ובעיתות מצוקה.

מטרות מסגרת הפיתוח המקצועי: 
ניסוח תובנות פרטיות ומקצועיות, תוך למידה חווייתית אישית ורגשית.
צבירת ידע, חוויות, ורעיונות לעבודה על כישורי חיים בגיל הרך, בהתאם למיומנויות הנדרשות להצלחה במאה ה-21.
צבירת תובנות בתחומי התוכן ההתפתחותי ומצבי חיים הרלוונטיים לגיל הרך.
גיבוש עבודת צוות מקומית, וגיבוש קהילה תוך התייחסות לסוגיות רלוונטיות מקומיות.
חיזוק יעדי החמ"ד, בחיבור לתכנים בגן, תוך שימת דגש על תכנים תורניים וערכיים.

ראשי פרקים:
– פיתוח זהות עצמית של הגננת באשכול
– ויסות רגשי
– עבודה שיתופית
– מעגל קסם- צוות הגננות והילדים

פירוט מפגשים ותאריכים cal-icon

פירוט רכיבי מטלת הקורס:

  1. התייחסות לסוגיות של תחילת שנה. תיעוד של פעילויות המתרחשות בגן , המאפשרות להעמיק את ההכרות עם עולמו של הילד 20%
  2. פיתוח זהות עצמית+ סוגיות העולות מן השטח, תיעוד של ריטואלים בגן המאפשרים לילד להכיר בעולם הרגשות של עצמו, ברצונותיו והעדפותיו 20%
  3. ביסוס תחושת ערך העצמי+ סוגיותהעולות מן השטח. תיעוד פעילויות בגן המאפשרות חוזקות פנימיות וחיצוניות 20%
  4. פיתוח דימוי גוף חיובי+ סוגיות העולות מן השטח. תיעוד ריטואלים בגן המחזקים את דימוי הגוף החיובי 20%
  5. ויסות רגשי+סוגיות העולות מן השטח. תיעוד של התנסות באמצעות מעגל הקסם לויסות רגשי. 20%