למידה מבוססת תחקיר-מיועד לגננות מובילות בלבד-(21 שעות)- ימי רביעי 16:30-19:00

לרישום 

בטופס הרישום לקורס יש לבחור מודולה להשלמת 30 שעות למידה.

 

קהל היעד:  גננות מובילות
היקף הקורס: 21 שעות
יום הקורס: רביעי
מועד פתיחה: 18.10.17
דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות.
דרכי הערכה: תהליכי ההערכה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד לתוצר הסופי.
מרצה: משה שור. בוגר חיל אוויר, בעל ניסיון בהדרכה ובפיקוד בחיל. בוגר תואר ראשון בפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון ותואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני במכללה למנהל בראשל"צ. משמש כמסנכ"ל תכניות ולקוחות ב"שמיים".

 

רציונל:

ארגון "שמיים" מבצע התאמה לשיטות ההכשרה והלמידה מחיל האוויר ומביא אותן לעולם האזרחי בעזרת מודל ייחודי שנקרא "מודל שמיים". מדריכי הארגון, כולם אנשי צוות אוויר במילואים, מלמדים על בסיס מודל זה שיטות למידה המאפשרות שיפור תמידי ומיידי.

תכנית "שמיים בחינוך" מבוססת על שיטות ההכשרה של קורס הטיס ועל מרכיבים  מהתרבות הארגונית של חיל האוויר. התכנית מקנה מיומנויות למידה ותחקור ברמת הפרט, ברמת הקבוצה והארגון.

מטרות מסגרת הפיתוח המקצועי:

  • הקניית כלים אישיים ומקצועיים למימוש פוטנציאל והעצמת אוכלוסיות מובילות בעולם החינוך
  • קידום תרבות של למידה בארגונים ובין ארגונים.
  • היכרות עם מודל תיאורטי המבוסס על תהליכי הלמידה בעולם התעופה לצד התנסות מעשית.

ראשי פרקים עיקריים:

משנים תרבות על הקרקע – לימוד "מודל שמיים" ללמידה מבוססת תחקיר. התנסות בתחקירים אישיים בנושאי מקצועיים בשדה המקצועי של הגננות המובילות.

  • לימוד מתודת "פורום למידה קבוצתי". הדגמת פורום למידה קבוצתי סביב אתגרי ניהול וההובלה של גננת מובילה. .
  • לימוד מתודת "תחקיר מתקדם" והדגמת למידה מבוססת וידאו (באמצעות משתתפים נבחרים)
  • תרגול תחקירים במרחבים מגוונים ועל בסיס סנסורים שונים לתחקור מתקדם (תצפית עמיתים, שאלונים ועוד).

טכנולוגיה בשירות הפדגוגיה:

כל ההשתלמות מלווה באתר מלווה קורס באמצעות מערכת ההשתלמויות הארצית ה-moodle. במהלך הקורס סביבת ה-moodle תהא פעילה וזמינה לכל אורך הפיתוח המקצועי.

הגמישות הפדגוגית בפיתוח המקצועי:

בקורס ישולבו מרכיבי הגמישות הפדגוגית בפיתוח המקצועי. הגמישות הפדגוגית מאפשרת "שבירת" המבנה המסורתי של למידה במליאת עובדי הוראה ומרצה. מידע למרצה הפיתוח המקצועי יתבסס על הבניית קהילת למידה. בקהילה יציגו הלומדים את ידיעותיהם ומיומנויותיהם, יפתחו יוזמות ויצירתיות. מטרת "שבירת המבנה" היא לעודד שיח פדגוגי בין עובדי ההוראה במגוון צוותים וקהילות.

 

פירוט המפגשים:

  1. 18.10.17, 16:30-19:45 משנים תרבות על הקרקע- הרצאת פתיחה בנושא למידה, למידה מטעויות, כיצד תחקיר יכול לייצר שיפור בחיינו המקצועיים. הרצאה, משה שור
  2. 22.11.17,  16:30-19:45 מודל "שמיים" ותחקיר בסיסי- לימוד מתודת התחקור ככלי לגננות מובילות לשימוש בפיתוח המקצועי שלהן ושל הצוותים שלהן. סדנא, משה שור
  3. 30.11.17, 15:30-20:00, מרכזי למידה אישיים. למידה מרחוק , משה שור
  4. 27.12.17, 16:30-19:45, פורום למידה- לימוד ותרגול פורום למידה בנושא מקצועי מעולם התוכן של גננות מובילות. סדנא, משה שור
  5. 24.01.18, 16:30-19:45, פורום למידה + מפגש סיום. סדנא, משה שור

 

רכיבי  הערכה

  • כתיבה והצגה של שני תחקירים אישיים (לפחות אחד מהם מבוסס וידאו) -90%
  • סיכום ורפלקציה – 10%

בבילוגרפיה

  1. Lewin, K. (1951) Field theory in social science; selected theoretical papers. D. Cartwright (ed.). New York: Harper & Row.
  2. יעל פישר ורויטל היימן (2010), "הדרך למצוינות- סיפורי הצלחה של בתי ספר", מכון הנרייטה סולד.
  3. כהן, אבי. (2004). תולדות חיל האוויר במלחמה לעצמאות. תל אביב: משרד הביטחון – ההוצאה לאור.