המורים הטובים ביותר בעולם – טיפים, כלים ושיטות להוראה ולמידה בכיתה – קורס מקוון- הרישום הסתיים

בקורס זה נלמד אסטרטגיות הוראה ולמידה מהמורים הטובים בעולם ונשתמש בהם כדי לעורר סקרנות, להנהיג, ליצור מוטיבציה וליצור קשר אנושי עם תלמידים.

מטרות מסגרת הפיתוח המקצועי:
לפתח אסטרטגיות להעלאת המוטיבציה בקרב התלמידים
ללמוד הוראה מבוססת ניהול למידה
לייצר תקשורת מבוססת תכנים מעולם הילדים.

קהל היעד: כלל עובדי הוראה.
היקף ומבנה הקורס:  30 שעות.
מס' מפגשים: 10
יום הקורס: ד
מועד פתיחה: 08.11.17
דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות ההשתלמות, השתתפות פעילה על-פי דרישות ההשתלמות

ראשי פרקים עיקריים:

  • לספר סיפור בכיתה – החל ממשלים וכלה מסיפורי היום יום
  • לדבר בשפת התלמידים – לדבר אל התלמידים מתוך תחומי עניין ועולם התוכן הקרוב אליהם
  • ניהול למידה – טיפוח של אחריות על הלמידה, ניהול עבודת צוות בקרב התלמידים, קידום למידה עצמית ויכולת פרזנטציה בקרב התלמידים.
  • טיפוח מוטיבציה ללמידה והוראה בקרב התלמידים והמורים

דרכי הוראה, למידה והערכה:

  • שני מפגשי פנים אל פנים והשאר מקוונים
  • מחקר ותיעוד של עשייה במרחב החינוכי
  • למידת עמיתים
  • למידה דיגיטלית:  כל ההשתלמות מלווה באתר מלווה קורס באמצעות מערכת ההשתלמויות הארצית ה-moodle. במהלך הקורס סביבת ה-moodle תהא פעילה וזמינה לכל אורך הפיתוח המקצועי.

תהליכי הערכה:
תהליכי ההערכה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד לתוצר סופי.  מטלת הסיכום מורכבת משלוש מטלות שהגשתם במהלך ההשתלמות + הסיכום האישי שלכם הכולל פירוט של תהליך הלמידה שעברתם והיישומים שאתם מדמיינים שתעשו בחומר הנלמד בהוראה. היקף מטלת הסיום היא 4 עמודים.

אודות המרצה: 
מרצה במוסדות אקדמיים ומרכזי פסגה ויועץ בתחומי התקשוב. ​את התואר הראשון סיימתי באקדמיה למוסיקה כפסנתרן. בתואר השני שילבתי בין מוסיקה ומחשבים. כתב דוקטורט שעסק בתהליכים המרכזיים של התרבות הדיגיטלית. סיימתי פוסט דוקטורט באוניברסיטת תל אביב, ופוסט דוקטורט נוסף באוניברסיטה העברית. מאז אני מלמד במוסדות אקדמיים רבים ובמחלקות מגוונות (ארכיטקטורה ועיצוב, תקשורת, מחשבים מוסיקה ועוד). בשנים האחרונות מתמקד בעולם החינוך ועוסק ופיתוח וייעוץ בתחום הקורסים המקוונים.

מפגש ראשון – יום רביעי – 08/11/2017 – 16:30-19:00 – מפגש פנים אל פנים
המורים הטובים בעולם – אוריינטציה: היכרות עם מורים מפורסמים ועם עצמנו כמורים

 

מפגש שני – יום שני – 20/11/2017 – 15:30-18:00 – מפגש אסינכורני
לספר סיפור בכיתה: כתיבת סיפור וניתוח התרומה שלו לתלמידים. העברת הסיפור בכיתה

 

מפגש שלישי – יום שני – 7/12/2017 – 17:30-20:00 – מפגש אסינכרוני
לספר סיפור – דיון: שיתוף בחוויה ובתובנות בהעברת הסיפור בכיתה

 

מפגש רביעי – יום שני – 1/1/2018 – 17:30-20:00 – מפגש אסינכרוני
"לדבר בשפת התלמידים": לימוד לעומק של נושא המעסיק את התלמידים ושימוש בו בכיתה.

מפגש חמישי – יום שני – 15/1/2018 – 17:30-20:00 – מפגש אסינכרוני
"לדבר בשפת התלמידים" – דיון: קריאה של טקסט אודות דיבור בשפת הילדים, והתייחסות בפורום לטקסט ולקשר שלו לפעילות שהועברה בכיתה

מפגש שישי – יום שני – 29/1/2018 – 14:00-16:30 – מפגש אסינכרוני
הדיבור שלי בשפת התלמידים – רפלקציה וכיצד דיבור בשפת הילדים מבטא אהבה לתלמידים

 

מפגש שביעי – יום שני –  13/2/2018 –  14:00-16:30 – מפגש אסינכרוני
מתיווך של ידע לניהול למידה: ההבדל בין הוראה לניהול ידע ושיטות לניהול למידה.

 

מפגש שמיני – יום שני – 27/2/2018 –  14:00-16:30 – מפגש אסינכרוני
בניית מערך שיעור לניהול למידה: כיצד לתכנן מערך שיעור המבוסס על רעיון ניהול הלמידה

מפגש תשיעי – יום שני – 12/3/2018 – 14:00-16:30 – מפגש אסינכרוני
נושאי הקורס כמטפחי מוטיבציה: שימוש בנושאי ההשתלמות לטיפוח מוטיבציה

מפגש עשירי – יום שני – 30/04/2018 – 16:00-18:30 – מפגש פרונטלי או סינכרוני ייקבע בהמשך
סיכום, תובנות ומטלת הסיום

השאר תגובה