סרטונים כהשראה לתכנון פעילות בגן

 

והפעם הסוואה ושיתוף פעולה

כתבו:
מרינה לנדה, גננת בגן שקד, אריאל
דלית סהרון, רכזת תקשוב, פסג"ה אריאל

כולנו מסיירים במקומות שונים -בטבע, בקניון, במוזיאון וגם במרחבים וירטואליים.
באחד מהסיורים הווירטואליים נחשפנו לסרטון אמן ציורי גוף בשם: Johannes Stoetter
הסרטון מעורר התפעלות הן מהרעיון והן מהיד המבצעת.
ואי אפשר שלא לתהות האם יש כאן משהו מעורר וערכי לפעילות של ילדים בגן.

הסרטון מציג תהליך יצירה של האמן היוצר תחפושות באמצעות ציור על הגוף. חלק מהאובייקטים האמנותיים/התחפושות נוצרים מחיבור של מספר אנשים יחד.

השראה לפעילות בעקבות צפייה בסרטון

לקראת חג הפורים נצפה עם הילדים בסרטון ( הגרסה המותאמת והמעובדת לשימוש בטוח מצורפת בהמשך.
בפינת התחפושות נציע מכנס וחולצה בצבע שחור. על הבגדים נצמיד פסי מצמד (סקווטשים) המאפשרים חיבור של  רצועות בצבעים שונים (שיידמו את הפסים וכתמי הצבע אותם יוצר צייר הגוף) במהלך ההתנסות של הילדים נציע לילדים  לחבור לזוגות או שלישיות וליצור הרכבים שונים.
את ההרכבים ניתן לצלם ולשמור במחשב להתבוננות חוזרת של הילדים.

ועוד קצת דקויות מעשיות למימוש רעיון:
את החולצה והמכנס כדאי לקנות במידה קצת יותר גדולה שלילדים יהיה קל ללבוש ולפשוט.

גננת המשתמשת בסרטונים דיגיטליים צריכה לפעול על פי ההנחיות הבאות:

  1. לצפות בסרטון מתחילתו ועד סופו ולבחון: האם הוא ראוי? האם כל חלקיו נדרשים להקשר אותו אני רוצה להציג? האם צריך לחתוך את הסרט? במידה וכן יש לעבד את הסרטון באופן המתאים והראוי.
  2. לבחון גרסאות נוספות של הסרטון. ייתכן ומישהו אחר עבד את הסרטון לגרסה  ראויה יותר – שווה בדיקה !
  3. להוריד את הסרטון מרשת האינטרנט למחשב. אין לצפות בסרטון  דרך רשת האינטרנט. ראו הנחיות צפייה בטוחה בסרטונים בגן, האגף לחינוך קדם יסודי
  4. לתכנן פעילות המאפשרת הרחבה, התנסות ושכלול בהשראת הרעיון המוצג בסרטון.

האם גם אתם נתקלתם בסרטון מעורר מעורר השראה לפעילות בגן?
תוכלו לכתוב את רעיונותיכם בתגובות.

השאר תגובה