שימוש בחוכמת ההמון וברשתות חברתיות לקידום יוזמה או פתרון בעיה בעבודתם של עובדי הוראה

שמעו סיפור.

בחור אחד הוזמן להרצות בבמה הכי יוקרתית היום – TED.  למרות שהוא הוזמן על סמך רעיון עליו הוא כותב ומדבר הרבה, משהו בתוכו חיפש משהו אחר. הוא רצה לספר על הרעיון שלו, אל הוא גם רצה להמחיש את הרעיון הלכה למעשה. הוא חיפש דרך מעניינת להעביר את מסריו.

הוא החליט  לפנות לרשת החברתית אותה אליה הוא שייך. רשת חברתית, שכמו בשאר המעגלים החברתיים הוא מתחזק מידי פעם.

בעקבות הפנייה ברשת החברתית הוא קיבל רעיונות רבים! חלקים נורמטים, חלקם "הזויים" כמו שאומרים בשפת הסלנג.

רעיון אחד "הזוי" מצא חן בעיני הבחור. ולמרות שנראה בלתי אפשרי ליישום, החליט הבחור לנסות, למרות שידע שהחלטה זו עלולה להזיק לו בתדמית.  אז למה בכל זאת התעקש? באחת ההרצאות שלו ענה " בחרתי בתובנת ההמונים כדרך חיים".

לבחור קוראים ליאור צורף וההרצאה שלו ב – TED  על חוכמת ההמונים גרפה הצלחה רבה.

הרצאה של ליאור צורף על ההרצאה ב – TED

לאחר הצפייה:

האם לדעתכם אפשר לפנות או להפנות עובדי הוראה לרשת החברתית שם נמצאים מגוון של אנשים שיכולים לסייע להרחבת רעיון או יוזמה?

האם נוכל להשתמש במתודה הזו גם בלמידה בקורסים שלנו?

איך נדע להחליט מתי נכון להשתמש בתבונת ההמונים ומתי בתבונת המומחים?

 

על שאלות אלו מנסה לענות פרופ' שיזף רפאלי בהרצאה – עדר, להק או ההמון, מי הנבון? מי הבלון?– (בערך 50 דקות)

מורי מורים, משתלמים יקרים אנו מזמינים אתכם לפתח רעיון זה במפגשים שלכם בקורסי הפסג"ה.