העמקת מיומנות למידה וכלים דיגיטליים בהיסטוריה חמ"ד – חט"ב+חט"ע

רציונל:    חידוש תחום מיומניות ההוראה הדיגיטליות בהוראת ההיסטוריה . העמקה בתוכנית הלימודים החדשה וצורות ההבחנות השונות. מיומנויות להוראה ברוח שאלות עמ"ר. כלים ללמידת חקר. העשרת נושאי לימוד מתוך תוכנית הלימודים לרישום     קהל היעד: מורים המלמדים בחט"ב ו חט"ע – ממ"ד בלבד היקף ומבנה הקורס: 30 שע' מס' מפגשים:4 מפגשים פנ"פ, 2 מתוקשבים וכנס…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

מתמטיקה לכיתות א-ב

קורס למורים המלמדים מתמטיקה בכיתות א-ב. במחקרים שונים המציגים את מרכיבי הידע הנדרשים ממורה למתמטיקה נמצא כי  הבסיס הראשוני הנדרש ממורה הוא  ידע  בתחום התוכן . הידע בתחום התוכן  כולל העמקה בתכנים המתמטיים שאותם המורה מלמד והרחבת ידע מתמטי זה  על-ידי זיהוי והבנת הקשרים הקיימים בין הנושאים המתמטיים השונים הנלמדים בתוך כל שכבת גיל ובקשרים…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

מתמטיקה לכיתות ה- ו

קורס למורים המלמדים מתמטיקה בכיתות ה-ו.  במחקרים שונים המציגים את מרכיבי הידע הנדרשים ממורה למתמטיקה נמצא כי  הבסיס הראשוני הנדרש ממורה הוא  ידע  בתחום התוכן . הידע בתחום התוכן  כולל העמקה בתכנים המתמטיים שאותם המורה מלמד והרחבת ידע מתמטי זה  על-ידי זיהוי והבנת הקשרים הקיימים בין הנושאים המתמטיים השונים הנלמדים בתוך כל שכבת גיל ובקשרים…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

מתמטיקה לכיתות ג-ד

קורס למורים המלמדים מתמטיקה בכיתות ג-ד. במחקרים שונים המציגים את מרכיבי הידע הנדרשים ממורה למתמטיקה נמצא כי  הבסיס הראשוני הנדרש ממורה הוא  ידע  בתחום התוכן . הידע בתחום התוכן  כולל העמקה בתכנים המתמטיים שאותם המורה מלמד והרחבת ידע מתמטי זה  על-ידי זיהוי והבנת הקשרים הקיימים בין הנושאים המתמטיים השונים הנלמדים בתוך כל שכבת גיל ובקשרים…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

"תיבת נוח" – מודל שיתופי (צוותים חינוכיים וקלינאיות תקשורת) להוראה וטיפול בשפה ותקשורת באוכלוסיות המורכבות

לרישום  קהל היעד:  צוותים חינוכיים וקלינאיות תקשורת במסגרות חנ"מ– אוכלוסיות המורכבות-מחוז מרכז ( מורה/גננת וקל"ת מכל מסגרת) היקף ומבנה הקורס:  30 שעות מס' מפגשים: 10 יום הקורס:  ימי שני    (מפגש אחרון ביום רביעי) מקום ההשתלמות: בי"ס נאות אילנה –ראש העין. 2 מפגשים במשרד החינוך מועד פתיחה:    16/10/17 דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80%…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

הכנה לחיים –ל"ב 21 – ימי ג' בין השעות 16:00-18:30 – לעובדי החינוך המיוחד בכל שכבות הגיל

ההשתלמות מיועדת לכל עובדי החינוך המיוחד הן בגנים והן בבתי הספר. תפקיד החינוך הוא ללמד את הילד לחשוב  ולא ללמדו מה לחשוב   (ג'ון דיואי). מודל איכות החיים אשר מוביל את התפיסה החינוכית בעשורים האחרונים מחייב שינוי בדרך ההוראה. אימוץ דרך ההוראה של ל"ב 21 כחלק מתוכנית הליבה של משרד החינוך מעודד פיתוח לומדים אוטונומיים המסוגלים להשתתף ולהיות…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

גננות בראשית דרכן (30 שעות) ימי ראשון 17:00-19:30

לרישום  קהל היעד: גננות בעלות וותק 1-7 היקף הקורס: 30 שעות יום הקורס: יום ראשון מועד פתיחה: 1.10.17 שעות: 17:00-19:30 דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות. דרכי הערכה: תהליכי ההערכה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד לתוצר הגשה. מרצה: תחיה חלילי, מדריכה פדגוגית בגנים     רציונל: עבודתה של  הגננת בשנתה…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

כלים דיגיטליים לשימוש בהוראה (30 שעות) ימי רביעי בין השעות 16:30-19:00-הקורס לא ייפתח בגלל מיעוט משתלמים

טכנולוגיות מידע הם חלק מכלי העבודה של המורה בשלבים השונים של עבודתו: בתכנון הוראה למידה, בביצוע ובהערכה. כלים אלו מאפשרים לעובד ההוראה התמודדות עם עומס ומגוון של מידע לעבודתו. טכנולוגיות המידע מתחדשות כל הזמן. חידושים אלו מהווים מהווים מדרגה בהתפתחות הכלים. קורס זה מציע שימושים מגווים לכלים הזמינים בכל מחשב.   קהל היעד:                   עובדי…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

מודולה-כלים שיתופיים ברשת (9 שעות)-ימי רביעי בין השעות 16:30-19:00 – הרישום הסתיים

בעולם המידע, בעולם הדיגיטלי מוצעים לעובדי הוראה כלים רבים לארגון וניהול נידע וידע. על מנת להעשיר את תוכן ההוראה, הקשרים המקצועיים, את דרכי הלמידה והפיתוח המקצועי של עובד ההוראה והלומד חשוב כי עובד ההוראה יכיר כלים אלו, יתנסה, יעריך וייבחר את הכלים המתאימים לעבודתו ולקהילה בה הוא פועל. קהל היעד:  גננות היקף המודולה: 9 שעות…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

מודולה-תפקודי לומד ומיומנויות המאה ה-21 (9 שעות) ימי רביעי בין השעות 16:30-19:00 – הרישום הסתיים

"מטבע הדברים העוסקים במלאכת החינוך מכוונים מאמציהם להשבחת מעשה ההוראה –למידה-הערכה. איש החינוך תר כל העת אחר דרכים באמצעותן יעלה בידו להגיע אל ליבם ואל מוחם של הלומדים".(מתוך דבריו של אריאל לוי, מנהל המינהל הפדגוגי באוגדן אל למידה משמעותית, 2015). קהל היעד: גננות היקף המודולה: 9 שעות יום המודולה: רביעי מועד פתיחה: 21.02.18 דרישות הפיתוח…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

קורס 'שורשים בעברית' למורים המלמדים בכיתות ג'-ו'  

לטופס רישום  קורס זה נועד להעשיר את הידע המקצועי וללוות את המורה בפעילות היומיומית המתקיימת בכיתות. תוכנית הקורס מותאמת ללוח השנה הבית ספרי ומאפשרת למורה להשתייך לקהילה מקצועית תומכת. 20% מתכני המפגשים יקבע בשיתוף עם המשתלמות. במפגשים יוצגו עקרונות מנחים ואחר כך תהיה העמקה על פי שכבות גיל.  הקורס יעסוק בנושאים הבאים: תכנון למידה בהדגשים…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

עקרונות יסוד בניתוח התנהגות בגן הילדים (21 שעות)- לילך אלגאלי-ימי שלישי 16:30-19:00 – הרישום נסגר

הרישום נסגר.   ניתוח יישומי של התנהגות (Applied Behavior Analysis) הינו תחום קליני במדעי ההתנהגות שצמח מחקר מדעי של עקרונות למידה והתנהגות.  הנחת העבודה המרכזית בגישה זו אומרת כי בעיות וקשיי התנהגות ותפקוד יתכן ונובעים מליקויים אורגנים/פיזיולוגיים, אך פתרונם תלוי באופן האינטראקציה בין הסביבה המשמעותית (הורים, מורים, עמיתים, חברים) לבין המטופל. מכיוון שלסביבה תפקיד מרכזי…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

מודולה – הגשת חומרים וארגון סביבת יצירה בגן הילדים (9 שעות)-ימי רביעי-16:30-19:00 – הרישום הסתיים

"המצייר לוקח את השמש והופך אותה לכתם צהוב. האמן לוקח את הכתם הצהוב והופך אותו לשמש"  פיקאסו. בתוכנית החינוכית בגן הילדים ישנה חשיבות רבה לפעילות היצירתית בחומרים המאפשרת לילד להביע מחשבות ורעיונות, לבטא רגשות, ולחוש את הסיפוק שבתהליך היצירה ובהשלמתה לכדי תוצר. החוויה היצירתית קשורה בהתנסות חושית, דרך ייחודית של קליטת ידע ועיבודו, אמצעי לפיתוח…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

מודולה – מוסיקה בגן הילדים (9 שעות)-ימי רביעי בין השעות 16:30-19:00-הרישום הסתיים

מאז ומעולם נטועה ההבנה החינוכית העמוקה בקרב מחנכים מתחומי דעת שונים, שהמפגש הבלתי אמצעי של הילד עם המוזיקה עשוי להניב יתרונות רבים לתהליך החינוכי הכולל, ובמיוחד בגיל גן הילדים. הילד לומד להשתמש במוזיקה כבסיס הוליסטי לביטוי מיומנויותיו הבסיסיות במגוון תחומים (קוגניציה, מוטוריקה, רגש, קשר חברתי וכדומה), והתוצאות החינוכיות עשויות להשפיע על מעגלי הוראה שונים ורחבי…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

מודולה – פיתוח המשחק הסוציו דרמטי בגן הילדים (9 שעות)-ימי שלישי בין השעות 16:30-19:00 – הרישום הסתיים

"המשחק הוא יסוד אוניברסאלי והוא השייך לתחום הבריאות; משחק מסייע לגדילה ולפיכך לבריאות" ( ויניקוט, משחק ומציאות 1971) מחקרים מעידים שמשחק סוציו דרמטי מסייע רבות לפיתוח הרגשי, החברתי והאינטלקואלי של הילדים ואף מציין שלב חיוני ומשמעותי בהתפתחותם. מחקרים נוספים ותיאוריות שונות מדברים על מקומה ואופני התיווך של הגננת כמי שיכולה לסייע ולעורר את הילדים לסוג…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

מודולה – שילוב תנועה בתכני הגן (9 שעות)-ימי שני בין השעות 16:30-19:00-הרישום הסתיים

המפגש היומיומי עם תנועה הינו צורך טבעי והכרחי לילדים בגיל הרך. באחריותה ובידה של הגננת להוביל עשייה משמעותית בתחום הגופני ואף לעשות בו שימוש לקידום תחומי התפתחות נוספים של ילדי הגן, כמו כישורים חברתיים, כישורי שפה חשיבה ופתרון בעיות. קהל היעד: גננות היקף המודולה: 9 שעות יום המודולה: שני מועד פתיחה: 25.12.17 דרישות הפיתוח המקצועי: חובת…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

מודולה הוראת השואה (9 שעות)-ימי ראשון 16:30-19:00

מערכת החינוך שוקדת לחנך ילדים החל מן הגיל הצעיר על מורשתו של העם, ההיסטוריה שלו ותרבותו, ובתוכה החגים והמועדים וימי הזיכרון, כחלק בלתי נפרד מההוויה החינוכית. יום הזיכרון לשואה ולגבורה נקבע על ידי הכנסת כחוק החל משנת תשי"ט (1959) ביום זה מושמעת צפירת דומיה בת שתי דקות, מתקיימות אזכרות בטקסים ממלכתיים וכלי התקשורת משדרים בנושא.…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

מודולה – קופסאות בריחה (9 שעות)-ימי שלישי בין השעות 16:30-19:00-הרישום הסתיים

על השולחן תיבת עץ נעולה, וחידה. מה יותר מסקרן מלהתחיל ככה שיעור? קופסאות בריחה הן וריאציה של "חדרי בריחה" שפיתחתי בשנה האחרונה לעבודה עם תלמידים בתוך הכיתות ונמצא כי לא רק ש"קופסאות הבריחה" מהנות מאוד, הן מעודדות ומפתחות יצירתיות, שיתוף פעולה, ויכולות גם לשמש ככלי להערכה חינוכית כאשר נותנים לילדים לפתח חידות.   קהל היעד:…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

למידה מבוססת תחקיר-מיועד לגננות מובילות בלבד-(21 שעות)- ימי רביעי 16:30-19:00

לרישום  בטופס הרישום לקורס יש לבחור מודולה להשלמת 30 שעות למידה.   קהל היעד:  גננות מובילות היקף הקורס: 21 שעות יום הקורס: רביעי מועד פתיחה: 18.10.17 דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות. דרכי הערכה: תהליכי ההערכה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד לתוצר הסופי. מרצה: משה שור. בוגר חיל אוויר, בעל…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

מיפוי, הערכה ובניית דרכי התערבות (21 שעות)-ימי שלישי 16:30-19:00

לרישום  בטופס הרישום לקורס יש לבחור מודולה להשלמת 30 שעות למידה. קהל היעד: גננות היקף הקורס: 21 שעות יום הקורס: שלישי מועד פתיחה: 03.10.2017 דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות. דרכי הערכה: תהליכי ההערכה ייבנה במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד לתוצר הסופי מרצות: רוית מוטולה. רכזת תחום הערכה, מרכז…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

תכנית הלימודים לקראת קריאה וכתיבה (21 שעות)-חנה מאזוז-ימי רביעי 16:30-19:00

לרישום  בטופס הרישום לקורס יש לבחור מודולה להשלמת 30 שעות למידה.   קהל היעד: כלל עובדי הוראה היקף ומבנה הקורס: 21 שעות מס' מפגשים: 7 יום הקורס: יום רביעי מועד פתיחה: 25/10 דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות ההשתלמות, השתתפות פעילה על-פי דרישות ההשתלמות מרצה: חנה מאזוז,  M.A בחינוך לגיל הרך.לשעבר מדריכה ארצית ומחוזית בתחום…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

Cognitive Orientation to Daily Occupational Performance (CO-OP)

גישת ה- CO-OP הינה גישה קוגניטיבית התנהגותית המתבססת על עקרונות של התפתחות קוגניטיבית תקינה והשפעתה על התפקוד היומיומי. גישת ה CO-OP מתאימה לטיפול בילדים עם אבחנה של DCD, אשר הינם בעלי לקות ניכרת בהתפתחות הקואורדינציה המוטורית, לקות אשר משפיעה על השתתפותם בעיסוקי היומיום.גישת ה- CO-OP הינה גישה קוגניטיבית התנהגותית המתבססת על עקרונות של התפתחות קוגניטיבית…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

מיומנויות בהוראת תנ"ך-הקורס לא ייפתח בגלל מיעוט נרשמים

לימוד התורה מבוסס על הכוונת התלמיד לעיון וללימוד מתוך הפסוקים. כאשר המורה איננו רק מספר את התוכן לתלמידים, אלא גם מכוון את התלמידים לעיין בפסוקים, התלמיד הופך לשותף פעיל בלימוד, והספר משמש לו מקור חי ללימוד ולשיח בשיעור. "לא ימוש ספר התורה הזה מפיך והגית בו יומם ולילה".בשנת תשע"ז יצא מסמך המיומנויות החדש בתכנית הלימודים…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

אקלים חינוכי מיטבי- ניתוח יישומי של התנהגות במסגרות חינוכיות. מניעה והתמודדות עם קשיי התנהגות והגברת מוטיבציה – הרישום הסתיים

הקורס יעסוק בניתוח יישומי של התנהגות העוסק בשיפור התנהגויות בעלות חשיבות חברתית כולל שורה של עקרונות והליכים לניתוח הנסיבות להתנהגות, להסבר הקשר בין המתנהג לסביבתו, ולשינוי ההתנהגות לאורך זמן ובמקומות שונים (אלדר, 2002) הבנת דפוסי התנהגות והקשרם עם הסביבה ורכישת מיומנויות לניווט כיתה יסייעו לצוות החינוכי ביצירת סביבה המזמנת הצלחות, בבניית תכנית התערבות מושכלת ליחיד ולכיתה…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

אסטרטגיות להפקת משמעות מטקסט

רציונל: הלשון העברית, ספרות  ותרבותה עומדות במוקד החינוך הלשוני בבית הספר היסודי במדינת ישראל. השתלבותם של התלמידים בלימודים, בחברה ובתרבות זוכה להתממש באמצעות שליטתם בשפה. תפקידו של ביה"ס היסודי, על כלל מוריו, לאפשר לתלמידיו לרכוש את השפה הכתובה, ולהתנסות התנסויות מגוונות בה ובשפה הדבורה, ולספק אפשרות לכל תלמיד להגיע ליכולת שבה יוכל להשתמש בשפה לצרכיו,…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

תכנית מורה יוזם ומטמיע דרגות 7-9 קבוצה ממשיכה שנה ב

לרישום  אוכלוסיית יעד: רב-גילאי שעות צבירה: 75 ש"ש יום לימודים: יום שני   מפגש ראשון: 16.10.2017 מפגש שני 30.10.2017 מפגש שלישי 06.11.2017 – ליווי אישי מפגש רביעי 13.11.2017 מפגש חמישי 27.11.2017 מפגש שישי 11.12.2017 – מפגש מתוקשב מפגש שביעי 25.12.2017 – ליווי אישי מפגש שמיני 08.01.2018 מפגש תשיעי 22.01.2018 מפגש עשירי  05.02.2018 מפגש אחד עשרה…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

כישורים חברתיים – מתי"א – הרישום הסתיים

יחסים חברתיים משמעותיים ביותר כבר מגיל צעיר ומקבלים חשיבות הולכת וגוברת ככל שהילדים גדלים. הילד נדרש לתפקד בחברה עם בני גילו באופן יומיומי החל משלב המעון ועד בכלל. תפקוד משתלב מצריך מיומנויות חברתיות רבות – היכולת לזהות סימנים והבעות אצל האחר , לקרוא נכון ולנתח מצבים חברתיים, ליצור קשר, לדעת לשחק ביחד, לשמור על קשר,…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

קורס 'שורשים בעברית' למורים המלמדים בכיתות א'-ב'

לטופס רישום   קורס זה נועד להעשיר את הידע המקצועי וללוות את המורה בפעילות היומיומית המתקיימת בכיתות. תכנית הקורס מותאמת ללוח השנה הבית ספרי תוך שימת דגש על תהליכי רכישת הקריאה והכתיבה הייחודיים לשכבות אלו. 20% מתכני המפגשים יקבע בשיתוף עם המשתלמות. הקורס יתקיים בימי שני. הקורס יעסוק בנושאים הבאים: הוראת קריאה וכתיבה ומתן מענה לתלמידים…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

קורס 'טעימות בעברית'

קורס 30 ש"ש במסגרת בחירת מודולות שונות הקורס 'טעימות בעברית' מורכב ממודלות מגוונות. המודולות מאפשרות למורים שלמדו בקורסים המיועדים למורים לשפה בשנים הקודמות. מטרת מסגרת למידה זו היא להרחיב את הידע אודות הוראת עברית בבית הספר. כל מורה רשאי לבחור במודולות המעניינות אותו ולבנות את התוכנית האישית שלו. כל מודולה מאפשרת צבירה של 9 ש"ש מבנה…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

המורים הטובים ביותר בעולם – טיפים, כלים ושיטות להוראה ולמידה בכיתה – קורס מקוון- הרישום הסתיים

בקורס זה נלמד אסטרטגיות הוראה ולמידה מהמורים הטובים בעולם ונשתמש בהם כדי לעורר סקרנות, להנהיג, ליצור מוטיבציה וליצור קשר אנושי עם תלמידים. מטרות מסגרת הפיתוח המקצועי: לפתח אסטרטגיות להעלאת המוטיבציה בקרב התלמידים ללמוד הוראה מבוססת ניהול למידה לייצר תקשורת מבוססת תכנים מעולם הילדים. קהל היעד: כלל עובדי הוראה. היקף ומבנה הקורס:  30 שעות. מס' מפגשים: 10 יום…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

קורס חינוך גופני כיתות א'- יב' – הכשרת הידע וההבנה בשיעורי חינוך גופני תוך כדי שילוב בשיעורים המעשיים

קהל היעד: מורים מקצועיים בחינוך גופני א' – יב' היקף הקורס: (30 שעות עם ציון) מפגשי פנים אל פנים / גמישות פדגוגית- מפגש בפסגה אחד ווירטואלי אחד… יתכנו שינויים. יום הקורס: יום שני מועד פתיחה: 23/10/17 דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות. דרכי הערכה: תהליכי ההערכה יבנו במהלך…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

החרות לקרוא ספרים

  " כל האומר חייב אדם לזכור כל מה שקרא, משול למי שאמר חייב אדם לשמר בגופו כל מה שאכל. הוא התפרנס בגופו מן המזונות ונתפרסם ברוחו מן הקריאה בספרים והיה בזכותם למה שהיה. ברם, כשם שהגוף מטמע בתוכו את שהוא מינו, כך משמר כל אדם את הקרוב לליבו, כלומר את הנאה למערכת-מחשבותיו או את…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

סרטונים כהשראה לתכנון פעילות בגן

  והפעם הסוואה ושיתוף פעולה כתבו: מרינה לנדה, גננת בגן שקד, אריאל דלית סהרון, רכזת תקשוב, פסג"ה אריאל כולנו מסיירים במקומות שונים -בטבע, בקניון, במוזיאון וגם במרחבים וירטואליים. באחד מהסיורים הווירטואליים נחשפנו לסרטון אמן ציורי גוף בשם: Johannes Stoetter הסרטון מעורר התפעלות הן מהרעיון והן מהיד המבצעת. ואי אפשר שלא לתהות האם יש כאן משהו מעורר וערכי…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

חידון מתמטי עירוני מקוון – תשע"ז

הנחיות להשתתפות בחידון המתמטי הסינכרוני- תשע"ז (יש להיכנס למערכות כעשר דקות לפני תחילת הפעילות לשם ביצוע בדיקת שמע וחיבור לרשת). ההשתתפות בחידון מחייבת שימוש בשני כלים בו זמנית: במחשב-  הכיתה הסינכרונית של מט"ח, בקישור זה. כניסה על פי ההנחיות. בעת הרישום יש להקפיד על רישום שם הכיתה ובית הספר. בפלאפון (אחד-כיתתי) פתחו את אפליקציית Socrative…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

הדרכה לקראת מיצב אנגלית 2017

מנהלי בתי ספר, מורי אנגלית יקרים ריכזנו עבורכם הדגשים ודרכי למידה מומלצים לקראת מיצ"ב 2017 המידע הוקלט במסגרת מפגש פיקוח וצוות ההדרכה של אנגלית במחוז. אנו בטוחות שהמידע המוצג יעשיר ויסייע בקבלת החלטות.   צפיתם? יש לכם שאלות? תוכלו להציג שאלות ב"תגובות" בהמשך. אנו נענה בהקדם. הפיקוח לאנגלית וצוות המדריכות בשיתוף עם מרכז פסג"ה אריאל

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

שילוב המשחק בהוראת העברית

"משחקים משמנים את גלגלי הגוף והשכל" .  בנג'מין פרנקלין כתבה: סיגל חסון, רכזת תחום שפה במרכז פסג"ה אריאל רבים משייכים את המשחק לפעילות המיועדת לגיל הרך וחוששים שאינו מתאים להוראת תכנים מורכבים ולכן פוחת השימוש במשחק ככלי דידקטי ככל שעולים בשכבות הגיל. הוכח שמשחק הוא חלק מתהליך הלמידה בכל גיל וההנאה מן המשחק מזרימה אדרנלין…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

שימוש ב – Whats App בפיתוח המקצועי

כתבה: דלית סהרון, מרכזת למידה דיגטלית במרכז הפסג"ה אם אתם מורי מורים המשתמשים ב WhatsApp בחיי היום בטח שאלתם את עצמכם לא פעם האם נכון להשתמש ברשתות חברתיות במסגרת קורסים? האם זה ראוי? האם זה יכול להיות מרחב לימודי? חוצה סטטוס קוו שאנו לא רוצים שייקרה? WhatsApp הפך להיות אחד הכלים הנפוצים ביותר לשימוש בהעברת…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

קורס אשכול גנים – גלי הר לוי (30 שעות)

לרישום  פרטים בהמשך…. קהל היעד: גננות אשכול – גננות אריאל היקף הקורס: יום הקורס: מועד פתיחה: דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות. דרכי הערכה: תהליכי ההערכה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד לתוצר הגשה.  

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

קורס אשכול גנים -אילנית ציוני (30 שעות)

לרישום  פרטים בהמשך……. קהל היעד: גננות אשכול – גננות אשכול צפון השומרון היקף הקורס: יום הקורס: מועד פתיחה: דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות. דרכי הערכה: תהליכי ההערכה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד לתוצר הגשה.  

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

קורס אשכול גנים -סיגלית אטיאס (21 שעות)

לרישום  קהל היעד: גננות אשכול: אלקנה, אורנית, אלפי מנשה היקף הקורס: 21 שעות (יש לבחור מודולה להשלמה ל – 30 שעות) יום הקורס: יום ראשון מועד פתיחה: 22.10.17 מיקום ההשתלמות:  דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות. דרכי הערכה: תהליכי ההערכה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד לתוצר…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

קורס אשכול גנים – רחל טייב (21 שעות)

לרישום  בטופס הרישום לקורס יש לבחור מודולה להשלמת 30 שעות למידה. פרטים אודות הקורס בקרוב…. קהל היעד:  גננות אשכול – יקיר, נופים, חוות יאיר וברוכין היקף הקורס: יום הקורס: מועד פתיחה: דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות. דרכי הערכה: תהליכי ההערכה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד לתוצר הגשה.  

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

קורס אשכול גנים – שירה הרשקו (21 שעות)

לרישום  בטופס הרישום לקורס יש לבחור מודולה להשלמת 30 שעות למידה. פרטים אודות הקורס בקרוב…. קהל היעד:  גננות אשכול – פדואל, עלי זהב ולשם היקף הקורס: יום הקורס: מועד פתיחה: דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות. דרכי הערכה: תהליכי ההערכה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד לתוצר הגשה.  

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

קורס אשכול גנים – שרה צרבוים (21 שעות)

לרישום  בטופס הרישום לקורס יש לבחור מודולה להשלמת 30 שעות למידה. פרטים אודות הקורס בקרוב…. קהל היעד:  גננות אשכול – שערי תקוה ועץ אפרים היקף הקורס: יום הקורס: מועד פתיחה: דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות. דרכי הערכה: תהליכי ההערכה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד לתוצר הגשה.  

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

קורס אשכול גנים – רונית סלמי (21 שעות)

לרישום  בטופס הרישום לקורס יש לבחור מודולה להשלמת 30 שעות למידה. פרטים אודות הקורס בקרוב…. קהל היעד:  גננות אשכול – יצהר, חוות גלעד היקף הקורס: יום הקורס: מועד פתיחה: דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות. דרכי הערכה: תהליכי ההערכה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד לתוצר הגשה.  

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

קורס אשכול גנים – פנינה שטרנברג (21 שעות)

לרישום  בטופס הרישום לקורס יש לבחור מודולה להשלמת 30 שעות למידה. פרטים אודות הקורס בקרוב…. קהל היעד:  גננות אשכול – רבבה וקרית נטפים היקף הקורס: יום הקורס: מועד פתיחה: דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות. דרכי הערכה: תהליכי ההערכה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד לתוצר הגשה.  

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

קורס אשכול גנים – לימור פאר (21 שעות)

לרישום  בטופס הרישום לקורס יש לבחור מודולה להשלמת 30 שעות למידה. פרטים אודות הקורס בקרוב….   קהל היעד:  גננות אשכול – תפוח, רחלים, נופי נחמיה ומגדלים היקף הקורס: (21 שעות עם ציון) מפגשי פנים אל פנים / גמישות פדגוגית יום הקורס: מועד פתיחה: דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות. דרכי הערכה: תהליכי ההערכה…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

קורס אשכול גנים – צופיה גוטמן (21 שעות)

לרישום  בטופס הרישום לקורס יש לבחור מודולה להשלמת 30 שעות למידה. פרטים אודות הקורס בקרוב…. קהל היעד:  גננות אשכול – אלון מורה ואיתמר היקף הקורס: יום הקורס: מועד פתיחה: דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות. דרכי הערכה: תהליכי ההערכה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד לתוצר הגשה.

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

קורס אשכול גנים הר ברכה (21 שעות)

לרישום  בטופס הרישום לקורס יש לבחור מודולה להשלמת 30 שעות למידה. פרטים אודות הקורס בקרוב….   קהל היעד:  גננות אשכול – הר ברכה היקף הקורס: יום הקורס: מועד פתיחה: דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות. דרכי הערכה: תהליכי ההערכה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד לתוצר הגשה.  

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

קורס אשכול גנים – אלונה נחום (21 שעות)

לרישום  בטופס הרישום לקורס יש לבחור מודולה להשלמת 30 שעות למידה. פרטים אודות הקורס בקרוב…. קהל היעד:  גננות אשכול – אריאל היקף הקורס: יום הקורס: מועד פתיחה: דרישות הפיתוח המקצועי: חובת נוכחות לפחות 80% משעות הקורס, השתתפות פעילה על-פי הדרישות. דרכי הערכה: תהליכי ההערכה יבנו במהלך הקורס בשלבים ובאופן מצטבר עד לתוצר הגשה.  

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

להיות לומד במאה ה – 21

למידה היא חלק מחיינו. היא נעשית כל הזמן. בפוסט זה אני רוצה להתייחס ללמידה שלנו המורים במסגרת של פיתוח מקצועי. הן אם המפגש מתקיים בכיתה של הפסג"ה, בבית הספר, במליאה, בקבוצה קטנה, במפגשים מקוונים לכולנו הרגלי למידה. אני רוצה

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

שימוש בחוכמת ההמון וברשתות חברתיות לקידום יוזמה או פתרון בעיה בעבודתם של עובדי הוראה

שמעו סיפור. בחור אחד הוזמן להרצות בבמה הכי יוקרתית היום – TED.  למרות שהוא הוזמן על סמך רעיון עליו הוא כותב ומדבר הרבה, משהו בתוכו חיפש משהו אחר. הוא רצה לספר על הרעיון שלו, אל הוא גם רצה להמחיש את הרעיון הלכה למעשה. הוא חיפש דרך מעניינת להעביר את מסריו. הוא החליט  לפנות לרשת החברתית…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

יחידת הוראה לחנוכה- לכיתות ג' -ד'- "זה היה בחנוכה או נס גדול היה פה"

יחידת הוראה לחנוכה- לכיתות ג' -ד'. אלתרמן כתב בשפתו הקסומה סיפור על כלי המטבח הבוחרים להמחיז את סיפור חנוכה בחדר הכיתה, כאשר ילדי הקיבוץ שוכבים לישון. היצירה "זה היה בחנוכה או נס גדול היה פה" מזמנת, מלבד תזכורת מהנה לסיפור החג ההיסטורי, הזדמנות לעסוק באמצעי האומנותי 'האנשה' ולבדוק כיצד הצליליות ביצירה תורמת להבנת המסר. יצירה…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

ביטויים וניבים בחג החנוכה

בפוסט הנוכחי נתמקד בחג האור. יש מגוון רחב של ביטויים וניבים המתייחסים לאור (ראו מסגרת מצד שמאל) מה ניתן לעשות כדי שהתלמידים יעסקו בניבים ויפנימו אותם? אחת הדרכים היא להפוך את העיסוק בניב ובביטוי למשחק – כל תלמיד מקבל ניב ועליו לצייר אותו – לתת לו ביטוי מילולי. הניבים המצוירים נאספים ונערך חידון כיתתי שבו…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

יומן קריאה אחר לגמרי

מחפשים רעיונות טובים שידברו אל לב התלמידים וירעננו את יומן הקריאה המסורתי? לאחרונה פרסם הארגון האמריקאי למורים שעוסקים בשפה )NCTE )שלל רעיונות שזוהי בדיוק מטרתם. כפי שתראו הרעיונות עושים שימוש במגוון רחב של סוגות ודורשים מהתלמיד שיציג מיומנויות מסוגים שונים. הרעיונות מתאימים למגוון של גילאים כולל תלמידי תיכון, חלקם יצירתיים מאוד, רובם ככולם דורשים כתיבה…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

משפחה בספרות ילדים

כל המשפחות המאושרות – מאושרות באותה הדרך. כל משפחה אומללה – אומללה בדרכה שלה. (לב טולסטוי) מתוך הספר "אנה קארנינה". משפחה היא גרעין בסיסי בחיי האדם ככזה היא משמעותית בכל שלבי החינוך' שעת הסיפור' המשותפת להורה ולילד מהווה רגע קסום שבו הם חווים ביחד חוויה ספרותית, משוחחים ועוסקים בחוויה המשותפת שעברו בזמן הקריאה זוהי שעה מופלאה התורמת…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

דמותו של אליעזר בן יהודה ועבודתו כמחייה השפה העברית -הצעות לפעילויות

 "דע לך, שכל הקלקולים באים משימוש קלוקל במילים. המחשבה צריכה מילים בשביל לצאת לעולם, למרות שהשפה והמילים נתפסות כאוויר לנשימה. כל המפעל העצום של האדם יוצא ממילים וחוזר למילים, הכל תלוי במי שעושה ואיזה שימוש במילים". (מאיר אריאל) חוזר מנכ"ל תשעד/4 ,שפורסם בכ"א אלול התשע"ג, 22 באוגוסט .204 ,מציג בפני הצוותים החינוכיים את החלטת הממשלה…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

הזיכרון בחינוך לשוני

"הזיכרון הוא כמו דופק. אני רוצה להקשיב לדופק, להתנגח איתו, לא לשמוע אותו לפעמים כי אני רוצה לחיות, אבל הוא שם כל הזמן". נאווה סמל(דור שני לשואה) אנו עומדים בפתחה של תקופה שבה לוח השנה עמוס באירועים שאינם פשוטים מבחינת תוכנם: יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, יום העצמאות והקשר בין יום…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

הומור

  "כי הצחוק (כדאי לדעת) הוא דבר נפלא מאוד. מי ייתן ועל כל צעד יצחיקונו עוד ועוד…" שלונסקי (מתוך: "עלילות מיקימהו") "משנכנס אדר מרבין בשמחה" (מסכת תענית כ"ט ע"א) ומה מסמל את שמחת החג יותר מאשר החיוך, הצחוק וההומור המביא אותנו לידי חיוך וצחוק? בספרות ילדים מועצמת חשיבותו של ההומור כדרך להפגת מתחים והוא תופס…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

סדנה דיגיטלית בפסג"ה אריאל

במרכז הפסג"ה מספר כלים שיכולים לעזור לכם בארגון ועיצוב אבזרי הוראה, לגיוון ולהעצמת היצירתיות שבכם ובתלמידים: 1. עמדת המרת קלטות וידאו לקובץ מחשב. 2. סורק A3 לסריקה של אובייקטים (תמונות, ציורים, שרטוטים) גדולים. 3. תוכנת Photo Shop לעיצוב . לסרטון הסבר. 4. עט גרפי – לציור אובייקטים שונים שלכם למחשב.  העט הגרפי פועל בכל מחשב…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן

גננות מעצבות סביבות למידה דיגיטליות לילדי הגן

במהלך שנת הלימודים תשס"ד נפתחה במרכז פסג"ה אריאל השתלמות בנושא לקראת קריאה וכתיבה – יישומי מחשב . את ההשלמות הנחתה דלית סהרון, רכזת תקשוב בפסג"ה. על מנת להשביח את מיומנויות המחשב של הגננות החלטנו לפתח מודלים שונים לבניית מצגות הידודיות (אינטראקטיבית בלעז). מטרת ההשלתמות היתה להפוך את המצגת לכלי הוראה של הגננת וכלי למידה של…

למידע נוסף ורישום לחץ כאן